الگوریتم اینستاگرام: 5 عامل کلیدی که باید بدانید

در سال 2012 ، فیس بوک اینستاگرام را به مبلغ یک میلیارد دلار خرید. از آن زمان ، غول رسانه های اجتماعی اینستاگرام را با استفاده از تمام اسرار تجاری که فیس بوک از بدو تأسیس در سال 2004 جمع آوری کرده است بازسازی کرده است. از راه اندازی اینستاگرام در سال 2010 تا 2016 ، این پلت فرم از یک الگوریتم مرتب سازی ساده برای تعیین اولین پست ها استفاده کرد. سفارش پست کاملاً زمانی بود.

این امر باعث شد که صاحبان حساب اینستاگرام زمان ارسال یک قطعه محتوا را ساده کنند. اگر زمان بندی صحیح بود ، محتوا مشارکت ارگانیک زیادی دریافت می کرد. این به حساب اینستاگرام کمک کرد تا رشد بیشتری پیدا کند ، زیرا بینندگان پست را از طریق شبکه به اشتراک می گذارند.

اما در سال 2016 ، به دلیل نیاز به ایجاد یک سیستم اجتماعی بزرگتر که سودآور باشد ، مهندسان پشت فیس بوک و اینستاگرام روی روش جدیدی برای مرتب سازی مطالب کار کرد. این روش جدید بیشتر منطبق با الگوریتم مرتب سازی فیس بوک است که از هزاران نقطه داده برای تعیین محتوایی که می بینید و آن را به چه ترتیبی می بینید.

برای درک نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام ، ابتدا باید نحوه عملکرد الگوریتم فیس بوک را درک کنید. در مقاله ای Slate توسط ویل اورموس ، نویسنده ملاقات با تیم نخبه مهندسان فیس بوک را که وظیفه بهبود مداوم الگوریتم فید خبری فیس بوک را بر عهده دارند شرح می دهد. مطلقاً بهترین راه برای درک الگوریتم و تأثیر آن بر حساب شما استفاده از بهترین ابزار تجزیه و تحلیل Instagram ، SocialFox است.

اورموس می نویسد : “پستی که در بالای خود مشاهده می کنید بنابراین ، خوراک بیش از هزاران نفر دیگر انتخاب شده است که به احتمال زیاد شما را می خنداند ، گریه می کند ، لبخند می زند ، کلیک می کند ، لایک می کند ، به اشتراک می گذارد یا نظر می دهد. “

الگوریتم اینستاگرام به احتمال زیاد برای به طور مشابه کار کنید اینستاگرام از الگوریتمی استفاده می کند که هنگام تعیین اینکه چه محتوایی باید ببینید و چه زمانی باید آن را مشاهده کنید ، فاکتورهایی را در نظر می گیرد. اگر مهندسان آن را به درستی بسازند ، باعث می شود کاربران زمان بیشتری را بر روی پلتفرم بگذرانند و کاربران جدید به آن راه پیدا می کنند – به رشد اینستاگرام و فیس بوک کمک می کنند.

این مقاله به 5 مورد از آنها می پردازد مهمترین عواملی که الگوریتم اینستاگرام را شکل می دهند ، به طوری که صاحبان حساب ها می توانند نحوه افزایش اندازه مخاطبین و جذب مخاطب را تا حد امکان یاد بگیرند.

1. هنگامی که پست به اشتراک گذاشته شد

در حالی که عوامل زیادی بر نحوه ترتیب بندی پست های اینستاگرام در فید تأثیر می گذارد ، زمانبندی هنوز عامل مهمی است که تعیین می کند که پست ها در چه رتبه ای قرار می گیرند. از این گذشته ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی موفقیت آمیز هستند زیرا توانایی فوری ارسال اطلاعات به روز در مورد دنیای اطراف را در اختیار کاربران قرار می دهند.

زمان بندی احتمالاً آسان ترین عامل رتبه بندی اینستاگرام است. یک پیمایش ساده در فید اینستاگرام شما به شما اطلاع می دهد که پست ها هنوز به طور کلی براساس زمان اشتراک گذاری مرتب می شوند.

وقتی Instagram الگوریتم جدید را در مارس 2016 راه اندازی کرد ، این شرکت نوشت:” ترتیب عکس ها و فیلم ها در فید شما بر اساس احتمال شما به محتوا ، رابطه شما با شخص ارسال کننده و به موقع بودن پست] علاقه مند هستید. ”

این بدان معناست که مارک ها همچنان باید به ترتیب به اشتراک گذاری پست ها توجه کنند برای به حداکثر رساندن قرار گرفتن در معرض ارگانیک محتوای آنها خواهد بود. تعدادی از ابزارهای رایگان و پولی اینستاگرام در دسترس مارک های علاقه مند به برنامه ریزی محتوا است که در زمان بهینه منتشر می شود. این ابزارها زمانی یاد می گیرند که فالوورهای اینستاگرام شما بیشترین فعالیت را داشته باشند و به احتمال زیاد با محتوای شما درگیر شوند تا زمان مناسبی برای ارسال توصیه شود.

2. رابطه بین مخاطبان و حساب

هنگامی که اینستاگرام تغییرات در الگوریتم را اعلام کرد ، این شرکت سخنگوها را فرستاد تا با ناشران در مورد تغییر پلتفرم صحبت کنند. در یکی از این مصاحبه ها با Business Insider ، یک سخنگو اظهار داشت که روابط یکی از عواملی است که بر رتبه بندی تأثیر می گذارد.

نویسنده ، Tim Stenovec ، نوشت : “اگر شما معمولاً عکسهای زیادی را از یک حساب خاص دوست دارید ، یا به طور منظم نظر می دهید ، سپس اینستاگرام می داند که شما با آن پوستر رابطه دارید و در نتیجه ، احتمالاً می خواهد عکس های آن حساب را ببیند. تصور می کند محتوا برای کاربرانی است که از نظر زندگی واقعی رابطه نزدیکی دارند. این توضیح می دهد که چرا محتوای بهترین دوست خود را بیشتر در اینستاگرام مشاهده می کنید تا محتوای ارسال شده توسط مارک هایی که دنبال می کنید.

برای مارک ها ، این تغییر الگوریتم به این معنی است که ایده خوبی است که بر اشتراک گذاری مطالبی تمرکز کنید که مخاطبان شما درگیر آن خواهند شد با. نامزدی یک عامل رتبه بندی بلند مدت است. اگر مخاطبان شما مرتباً با محتوا درگیر شوند ، احتمالاً اینستاگرام در آینده این محتوا را با آن کاربران به اشتراک می گذارد.

3. هرچند که مخاطبان قبلاً عکس هایی را به اشتراک گذاشته اند

فیس بوک یک شرکت تجاری عمومی است که عملکرد بسیار خوبی داشته است. امسال تاکنون ، فیس بوک 31٪ افزایش یافته است . برای مرجع ، S&P 500 حدود 10 درصد افزایش یافته . این شرکت توانسته است این حرکت را حفظ کند زیرا اینستاگرام خیلی سریع رشد کرده است.

اکنون که فیس بوک از 2 میلیارد کاربر ، سرمایه گذاران انتظار دارند اینستاگرام موتور بزرگ بعدی برای رشد شرکت باشد. برای تحقق این امر ، مهندسان اینستاگرام باید اطمینان حاصل کنند که این پلتفرم به طور فزاینده ای ویروسی می شود. این توضیح می دهد که چرا به روز رسانی الگوریتم بر محتوایی که کاربران به اشتراک می گذارند تأکید می کند.

هنگامی که یک کاربر محتوا را به اشتراک می گذارد ، سایر کاربران اینستاگرام را تشویق می کند تا با این پلتفرم درگیر شوند. وقتی زمان صرف شده در اینستاگرام افزایش می یابد ، اینستاگرام فرصتی برای کسب درآمد بیشتر با نمایش تبلیغات به مخاطبان خود دارد.

وقتی یک پست خارج از اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود ، مانند فیس بوک یا از طریق پیام کوتاه ، اینستاگرام کاربر به تشویق کاربران جدید برای پیوستن به سیستم عامل کمک می کند.

به طور خلاصه ، اشتراکات اینستاگرام مکانیسم بسیار مهمی برای اطمینان از رشد پلتفرم و موفقیت شرکت مادر اینستاگرام است. برای استفاده برندها از این جنبه به روزرسانی الگوریتم ، ایجاد محتواهایی که بینندگان در واقع مایل به اشتراک گذاری با سایر کاربران هستند ، بسیار مهم است.

اشتراک گذاری اینستاگرام معیار بسیار مهمی است که باید روی آن تمرکز کرد زیرا اغلب نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مربوط به مشارکت پست ، یکی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی است.

4. رفتار جستجو

ویژگی جستجو و کاوش در اینستاگرام به دو دلیل برای این شرکت مهم است. اول ، به کاربران کمک می کند تا حساب های جدید مورد علاقه خود را پیدا کنند و با ارائه محتوای خوب بیشتر به کاربران ، Instagram را “چسبناک تر” می کند. ثانیاً ، اطلاعات مفیدی در مورد علاقه کاربران به شرکت ارائه می دهد. اینستاگرام می گوید که محتوا جستجو و کاوش است “به طور خودکار بر اساس مواردی مانند افرادی که دنبال می کنید یا پست هایی که دوست دارید انتخاب می شود.”

به گفته یک شرکت Instagram سخنگوی ، الگوریتم جدید هنگام تصمیم گیری برای نمایش محتوای کاربران در فید ، تاریخچه جستجوی گذشته را در نظر می گیرد.

اگر به عنوان مثال ، کاربری که اخیراً “کفش” را در اینستاگرام جستجو کرده است ، ممکن است این پلتفرم تصمیم بگیرد محتوای یک مارک کفشی را که شخص زودتر در فید کاربر دنبال می کند نشان دهد. به طور مشابه ، اینستاگرام بر اساس محتوایی که کاربران قبلاً می پسندند و نمایه هایی که از قبل دنبال می کنند تعیین می کند که در برگه کاوش چه چیزی نمایش داده شود.

برای مارک ها ، این بدان معناست که نوعی رفتار جستجوی دهان به دهان ایجاد می شود. توسط پیروان موجود می تواند راهی م effectiveثر برای افزایش دید محتوا باشد. همچنین به این معنی است که مارک هایی که حساب خود را با حساب های محبوب تر مرتبط می کنند ، در برگه Explore ظاهر می شوند و گسترش دسترسی را آسان تر می کنند.

5. TIME صرف وقت در نظر گرفتن یک قسمت از محتوا

فیس بوک از زمانی که کاربران درگیر محتوای خاصی می کنند به عنوان عاملی برای تعیین محتوای آینده در News Feed استفاده می کند. این شرکت در پست وبلاگ گفت : “از این تحقیق متوجه شدیم که در بسیاری از موارد ، فقط به این دلیل که کسی مطلبی را دوست نداشت ، نظر نداد یا در News Feed خود به اشتراک گذاشت به این معنی نیست که برای او معنی دار نبوده است.” همچنین انتظار می رود که الگوریتم اینستاگرام زمان زیادی را صرف مصرف بخشی از محتوا می کند.

این شاخص دیگری است که مارک هایی که امیدوارند بتوانند میزان دسترسی آلی خود را حفظ کنند ، باید بر ایجاد محتوای بسیار جذاب که مردم بیش از حد متوسط ​​مصرف می کنند تمرکز کنند. اینجاست که ویدیوی اینستاگرام می تواند یک پلت فرم م effectiveثر برای مارک ها باشد ، زیرا مصرف یک ویدیو به طور طبیعی بیشتر از یک تصویر طول می کشد.

نتیجه گیری

اینستاگرام بدون شک به تغییر الگوریتم خود ادامه خواهند داد. از این گذشته ، اگر این شرکت امیدوار است همچنان به جذب کاربران جدید ادامه دهد ، برای آینده این شرکت بسیار مهم است. در حالی که تغییرات اجتناب ناپذیر است ، بعید است که شرکت عوامل ذکر شده در اینجا را کنار بگذارد.

به موقع بودن و سطح محتوای مشارکت دریافتی به احتمال زیاد همیشه عوامل مهم رتبه بندی خواهند بود. عوامل اضافی شامل نحوه ارتباط محتوایی محتوا با سایر حساب ها و مدت زمان ارتباط کاربران با محتوا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *