الگوریتم اینستاگرام: 5 فاکتور اصلی که باید بدانید

در سال 2012 ، فیس بوک اینستاگرام را به قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کرد. از آن زمان ، غول رسانه های اجتماعی با استفاده از تمام اسرار تجاری فیس بوک از زمان تأسیس خود در سال 2004 ، اینستاگرام را بازسازی کرده است. از زمان راه اندازی اینستاگرام در سال 2010 تا سال 2016 ، این پلتفرم از یک الگوریتم مرتب سازی ساده برای تعیین اولین ارسال ها استفاده کرد. سفارش ارسال کاملاً تقویمی بود.

این کار باعث می شود مالکین حساب اینستاگرام تعیین زمان ارسال یک مطلب را ساده کنند. اگر زمان بندی صحیح باشد ، محتوا جذابیت ارگانیک زیادی را دریافت می کند. این به حساب اینستاگرام کمک کرد تا رشد بیشتری پیدا کند ، زیرا بینندگان پست را از طریق شبکه به اشتراک می گذارند.

اما در سال 2016 ، مهندسان پشت فیس بوک و اینستاگرام روی روش جدیدی برای مرتب سازی محتوا کار کرد. این روش جدید مطابقت بیشتری با الگوریتم مرتب سازی فیس بوک داشت که از هزاران نقطه داده برای تعیین اینکه چه محتوایی را می بینید استفاده می کند و به چه ترتیب آن را مشاهده می کنید.

برای درک نحوه کار الگوریتم اینستاگرام ، ابتدا باید نحوه کار الگوریتم فیس بوک را بفهمید. در مقاله تخته سنگ ویل اورموس ، نویسنده دیدار با تیم نخبه مهندسین فیس بوک را که وظیفه بهبود مداوم الگوریتم اخبار خبرهای فیس بوک را بر عهده دارند ، توصیف می کند. بهترین روش مطلق برای درک الگوریتم و تأثیر آن بر حساب شما استفاده از بهترین ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام ، SocialFox است.

اورموس می نویسد :” پستی که در بالای صفحه خود مشاهده می کنید بنابراین feed ، از بین هزاران نفر دیگر بعنوان یکی از مواردی که باعث خنده ، گریه ، لبخند ، کلیک کردن ، پسندیدن ، اشتراک گذاری یا نظر دادن می شود ، انتخاب شده است. ”

الگوریتم اینستاگرام به احتمال زیاد برای کار به طور مشابه اینستاگرام هنگام تلاش برای تعیین اینکه چه محتوایی را باید ببینید و چه زمانی باید آن را مشاهده کنید ، از الگوریتمی استفاده می کند که فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد. اگر مهندسان آن را به درستی بسازند ، باعث می شود که کاربران زمان بیشتری را در سیستم عامل بگذرانند و کاربران جدید به آن راه پیدا می کنند – به رشد اینستاگرام و فیس بوک کمک می کنند.

این مقاله 5 مقاله را بررسی می کند مهمترین عواملی که الگوریتم اینستاگرام را شکل می دهند ، بنابراین صاحبان حساب می توانند بیاموزند که چگونه اندازه مخاطب و میزان تعامل را با هوشمندترین شکل ممکن افزایش دهند.

1. هنگامی که پست به اشتراک گذاشته شد

در حالی که عوامل زیادی بر نحوه سفارش پست های اینستاگرام در فید تأثیر می گذارند ، زمان بندی هنوز هم فاکتور مهمی است که تعیین کننده رتبه بندی پست ها است. از این گذشته ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی موفقیت آمیز هستند زیرا توانایی فوری برای ارسال به روزرسانی در مورد جهان پیرامون را در اختیار کاربران قرار می دهند.

زمان بندی احتمالاً آسان ترین عامل رتبه بندی اینستاگرام است. با یک پیمایش ساده به پایین خوراک اینستاگرام خود ، به شما اطلاع می دهد که پست ها به طور کلی بر اساس زمان به اشتراک گذاشته شدن مرتب می شوند.

وقتی اینستاگرام الگوریتم جدید را در مارس 2016 راه اندازی کرد ، این شرکت نوشت:” ترتیب عکس و فیلم در خبرمایه شما براساس احتمال وجود شما خواهد بود علاقه مند به محتوا ، ارتباط شما با فرد در حال ارسال و به موقع بودن پست. ”

این بدان معناست که مارک ها همچنان به منظور اشتراک پست ها باید به آن توجه کنند. برای به حداکثر رساندن قرار گرفتن در معرض آلی محتوای آنها. تعدادی از ابزارهای رایگان و پولی اینستاگرام برای مارک های علاقه مند به برنامه ریزی محتوا در دسترس هستند تا در زمان بهینه منتشر شوند. این ابزارها یاد می گیرند که فالوورهای اینستاگرام شما بیشتر فعال هستند و به احتمال زیاد با محتوای شما درگیر می شوند تا زمان مناسب برای ارسال را توصیه کنند.

2. ارتباط بین حسابرسی و حساب

هنگامی که اینستاگرام تغییرات الگوریتم را اعلام کرد ، این شرکت سخنگویان را برای گفتگو با ناشران در مورد تغییر پلتفرم فرستاد. در یك مصاحبه از این دست با Business Insider ، سخنگوی اظهار داشت كه روابط یكی از عوامل تأثیرگذار بر رتبه بندی است.

نویسنده ، تیم Stenovec ، نوشت : “اگر شما معمولاً عکسهای زیادی را از یک حساب خاص دوست دارید ، یا به طور منظم نظر می دهید ، سپس اینستاگرام می داند که شما با آن پوستر رابطه دارید و در نتیجه ، احتمالاً مایل به دیدن عکس هایی از آن حساب است. “

شبیه روشی که فیس بوک برای محتوا در News Feed سفارش می دهد ، اینستاگرام نشان داده خواهد شد محتوا برای کاربران که فکر می کند با زندگی واقعی رابطه نزدیک دارند. این توضیح می دهد که چرا محتوای بهترین دوست خود را بیشتر از محتوای ارسال شده توسط مارک هایی که دنبال می کنید در اینستاگرام مشاهده می کنید.

برای مارک ها ، این تغییر الگوریتم به این معنی است که تمرکز بر اشتراک مطالبی که مخاطبان شما درگیر آن هستند ایده خوبی است با. نامزدی یک عامل رتبه بندی بلند مدت است. اگر مخاطبان شما مرتباً با محتوا درگیر شوند ، اینستاگرام احتمالاً در آینده این محتوا را با آن کاربران به اشتراک می گذارد.

3. از چه روزی مخاطب پست های قبلی خود را به اشتراک گذاشته است

فیس بوک یک شرکت تجاری عمومی است که عملکرد بسیار خوبی داشته است. امسال تاکنون ، فیس بوک 31٪ افزایش یافته است . برای مرجع ، S&P 500 حدود 10٪ افزایش دارد . این شرکت توانسته است این حرکت را حفظ کند زیرا اینستاگرام خیلی سریع رشد کرده است.

اکنون که فیس بوک از 2 میلیارد کاربر ، سرمایه گذاران انتظار دارند اینستاگرام موتور بزرگ بعدی رشد برای این شرکت باشد. برای اینکه این اتفاق بیفتد ، مهندسان اینستاگرام باید اطمینان حاصل کنند که این سیستم عامل به طور فزاینده ای ویروسی می شود. این توضیح می دهد که چرا به روزرسانی الگوریتم بر محتوایی که کاربران به اشتراک می گذارند تأکید می کند.

هنگامی که کاربر محتوا را به اشتراک می گذارد ، او سایر کاربران اینستاگرام را ترغیب می کند تا با این سیستم عامل درگیر شوند. وقتی زمان صرف شده در اینستاگرام افزایش می یابد ، اینستاگرام این فرصت را دارد تا با نمایش تبلیغات به مخاطبان خود ، درآمد بیشتری کسب کند.

وقتی پستی در خارج از اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود ، مانند در فیس بوک یا از طریق پیام متنی ، اینستاگرام کاربر به تشویق کاربران جدید برای پیوستن به سیستم عامل کمک می کند.

به طور خلاصه ، اشتراکات اینستاگرام مکانیسم بسیار مهمی برای اطمینان از رشد پلتفرم و موفقیت شرکت مادر اینستاگرام است. برای اینکه مارک ها از این جنبه به روزرسانی الگوریتم استفاده کنند ، مهم است که محتوایی ایجاد کنند که بینندگان واقعاً بخواهند آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

اشتراکات Instagram یک معیار ویژه قدرتمند برای تمرکز بر روی آنها است زیرا آنها اغلب نیز هستند مربوط به تعامل پست ، یکی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی است.

4. رفتار جستجو

ویژگی جستجو و کاوش در اینستاگرام به دو دلیل برای این شرکت مهم است. اول ، به کاربران کمک می کند حساب های جدید مورد علاقه خود را پیدا کنند و با ارائه محتوای خوب بیشتر به کاربران ، Instagram را “چسبناک تر” می کند. دوم ، اطلاعات مفیدی در مورد علاقه کاربران به شرکت در اختیار شرکت قرار می دهد. “براساس چیزهایی مانند افرادی که دنبال می کنید یا پستهایی که دوست دارید به طور خودکار انتخاب می شود.”

طبق گفته یک شرکت اینستاگرام سخنگوی ، الگوریتم جدید هنگام تصمیم گیری برای نمایش محتوای کاربران در فید ، تاریخچه جستجوی گذشته را در نظر می گیرد.

اگر به عنوان مثال ، کاربری که اخیراً “کفش” را در اینستاگرام جستجو کرده است ، ممکن است این پلتفرم تصمیم بگیرد محتوای مارک کفشی را که فرد پیشتر از آن در فید کاربر دنبال می کند ، نشان دهد ، در غیر این صورت ممکن است اینگونه باشد. به همین ترتیب ، Instagram با توجه به محتوایی که کاربران قبلاً پسندیده اند و پروفایل هایی که از قبل دنبال می کنند ، تعیین می کند که در برگه Explore چه چیزی نمایش داده شود.

برای مارک ها ، این بدان معنی است که ایجاد نوعی رفتار جستجوی دهان به دهان توسط پیروان موجود می تواند روشی م toثر برای بهبود قابلیت مشاهده محتوا باشد. همچنین به این معنی است که مارکهایی که کار خود را در ارتباط دادن حساب خود با حسابهای محبوب تر انجام می دهند ، احتمالاً در برگه Explore نشان داده می شوند و گسترش دسترسی را آسان تر می کنند.

5. TIME صرف شده در حال مشاهده یک قسمت محتوا

فیس بوک از زمانی که کاربران با یک محتوای خاص می گذرانند به عنوان عاملی برای تعیین محتوای آینده در News Feed استفاده می کند. این شرکت در پست وبلاگ گفت : “از این تحقیق ، ما دریافتیم که در بسیاری از موارد ، فقط به این دلیل که شخصی مطلبی را در News Feed خود دوست نداشته ، نظر نمی دهد یا به اشتراک نمی گذارد ، به این معنی نیست که برای او معنی دار نبوده است.” همچنین انتظار می رود که الگوریتم اینستاگرام به صرف یک قطعه از محتوا زمان می برد.

این شاخص دیگری است که مارک هایی که امیدوارند بتوانند میزان آلی خود را حفظ کنند ، باید بر ایجاد محتوای بسیار جذاب که مردم بیش از حد متوسط ​​مصرف می کنند تمرکز کنند. این جایی است که ویدیوی اینستاگرام می تواند بستر موثری برای مارک ها باشد ، با توجه به اینکه مصرف یک فیلم به طور طبیعی بیش از یک تصویر طول می کشد.

نتیجه گیری

اینستاگرام بدون شک به ایجاد الگوریتم خود ادامه خواهد داد. از این گذشته ، اگر امیدوار باشد که همچنان به جذب کاربران جدید ادامه دهد ، این تغییرات برای آینده مهم است. گرچه تغییرات اجتناب ناپذیر است ، بعید به نظر می رسد که شرکت فاکتورهای ذکر شده در اینجا را جمع آوری کند.

به موقع بودن و سطح محتوای تعامل دریافت شده ، همیشه از عوامل مهم رتبه بندی هستند. عوامل اضافی شامل نحوه ارتباط محتوایی محتوا با سایر حساب ها و مدت زمان ارتباط کاربران با محتوا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *