الگوریتم اینستاگرام: 5 فاکتور کلیدی که باید بدانید

در سال 2012، فیسبوک اینستاگرام را به قیمت 1 میلیارد دلار خرید. از آن زمان، این غول رسانه‌های اجتماعی اینستاگرام را با استفاده از تمام اسرار تجاری که فیس‌بوک از زمان شروعش در سال 2004 جمع‌آوری کرده بود، بازسازی کرد. از زمان راه‌اندازی اینستاگرام در سال 2010 تا سال 2016، این پلتفرم از یک الگوریتم مرتب‌سازی ساده برای تعیین اینکه کدام پست‌ها ابتدا نمایش داده می‌شوند، استفاده کرد. ترتیب پست صرفاً زمانی بود.

این امر باعث می‌شود صاحبان حساب اینستاگرام زمان ارسال یک محتوا را مشخص کنند. اگر زمان بندی درست بود، محتوا درگیر ارگانیک زیادی می شد. این به رشد بیشتر اکانت اینستاگرام کمک کرد، زیرا بینندگان پست را در سراسر شبکه به اشتراک گذاشتند.

اما در سال 2016، به دلیل نیاز به ایجاد یک پلت فرم اجتماعی بزرگتر که باعث سود شد، مهندسان پشت فیس بوک و اینستاگرام روی روش جدیدی برای مرتب‌سازی محتوا کار کرد. این روش جدید بیشتر مطابق با الگوریتم مرتب‌سازی فیس‌بوک بود که از هزاران نقطه داده برای تعیین محتوایی که می‌بینید استفاده می‌کند و به چه ترتیبی آن را می بینید.

برای درک نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام، ابتدا باید نحوه عملکرد الگوریتم فیس بوک را بدانید. در مقاله Slate توسط Will Oremus، نویسنده ملاقات با تیم نخبه مهندسان فیس بوک را توصیف می کند که وظیفه دارند دائماً الگوریتم فید اخبار فیس بوک را بهبود بخشند. بهترین راه برای درک الگوریتم و نحوه تأثیر آن بر حساب شما، استفاده از بهترین ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام، SocialFox است.

اورموس می نویسد: “پستی که در بالای پست خود می بینید بنابراین، فید بیش از هزاران مورد دیگر به‌عنوان یکی از گزینه‌هایی انتخاب شده است که احتمالاً شما را به خنده، گریه، لبخند، کلیک، لایک، اشتراک‌گذاری یا کامنت وادار می‌کند.”

الگوریتم اینستاگرام به احتمال زیاد برای این طراحی شده است. مشابه کار کنید اینستاگرام از الگوریتمی استفاده می‌کند که هنگام تلاش برای تعیین اینکه چه محتوایی را باید ببینید و چه زمانی آن را ببینید، عوامل مختلفی را در نظر می‌گیرد. اگر مهندسان آن را به درستی بسازند، باعث می‌شود که کاربران زمان بیشتری را در پلتفرم بگذرانند و کاربران جدید راه خود را به آن بیابند—به رشد اینستاگرام و فیس‌بوک کمک می‌کنند.

این مقاله به 5 مورد از موارد زیر می‌پردازد. مهم‌ترین عواملی که الگوریتم اینستاگرام را شکل می‌دهند، به طوری که صاحبان حساب می‌توانند یاد بگیرند که چگونه اندازه مخاطب و تعامل را تا حد امکان هوشمندانه افزایش دهند.

1. زمانی که پست به اشتراک گذاشته شد

در حالی که عوامل زیادی بر نحوه ترتیب پست‌های اینستاگرام در فید تأثیر می‌گذارند، زمان بندی همچنان عامل مهمی است که رتبه پست‌ها را تعیین می‌کند. به هر حال، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به این دلیل موفق هستند که به کاربران امکان ارسال به‌روزرسانی‌های دنیای اطراف خود را فوری می‌دهند.

احتمالاً زمان‌بندی آسان‌ترین فاکتور رتبه‌بندی اینستاگرام است. یک اسکرول ساده به پایین فید اینستاگرام به شما اطلاع می‌دهد که پست‌ها هنوز به طور کلی بر اساس زمانی که به اشتراک گذاشته شده‌اند مرتب می‌شوند.

وقتی اینستاگرام الگوریتم جدید را در مارس 2016 راه اندازی کرد، این شرکت نوشت: «ترتیب عکس ها و ویدیوها در فید شما بر اساس احتمال اینکه شما باشید خواهد بود. به محتوا، رابطه شما با شخصی که پست می‌کند و به‌موقع بودن پست علاقه‌مند هستید.»

این بدان معناست که مارک‌ها همچنان باید به زمان اشتراک‌گذاری پست‌ها به ترتیب توجه کنند. برای به حداکثر رساندن قرار گرفتن در معرض ارگانیک محتوای آنها. تعدادی ابزار رایگان و پولی اینستاگرام برای برندهای علاقه مند به برنامه ریزی محتوا برای انتشار در زمان بهینه وجود دارد. این ابزارها یاد می‌گیرند که چه زمانی فالوورهای اینستاگرام شما فعال‌تر هستند و به احتمال زیاد با محتوای شما درگیر می‌شوند تا زمان مناسب را برای پست کردن توصیه کنند.

2. ارتباط بین مخاطبان و حساب

وقتی اینستاگرام تغییراتی را در الگوریتم اعلام کرد، این شرکت سخنگویانی را فرستاد تا با ناشران در مورد تغییر پلت فرم صحبت کنند. در یکی از این مصاحبه‌ها با Business Insider، یک سخنگوی نشان داد که روابط یکی از عواملی است که بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد.

نویسنده، Tim Stenovec، نوشت: “اگر معمولاً تعداد زیادی عکس از یک حساب کاربری خاص را دوست دارید، یا مرتباً نظر خود را ارسال می کنید، سپس اینستاگرام می‌داند که شما با آن پوستر رابطه دارید و در نتیجه احتمالاً می‌خواهد عکس‌هایی را از آن حساب ببیند.”

همانند روشی که فیس‌بوک محتوا را در فید خبری سفارش می‌دهد، اینستاگرام نیز نشان می‌دهد. محتوا برای کاربرانی که فکر می کند رابطه نزدیکی با زندگی واقعی دارند. این توضیح می‌دهد که چرا محتوای بهترین دوست خود را بیشتر از محتوای پست شده توسط مارک‌هایی که دنبال می‌کنید، در اینستاگرام می‌بینید.

برای برندها، این تغییر الگوریتم به این معنی است که ایده خوبی است که بر روی اشتراک‌گذاری محتوایی تمرکز کنید که مخاطبان شما را جذب کند. با. تعامل یک عامل رتبه بندی بلندمدت است. اگر مخاطبان شما به طور منظم با محتوا درگیر شوند، اینستاگرام احتمالاً در آینده این محتوا را با آن کاربران به اشتراک خواهد گذاشت.

3. اینکه آیا مخاطب قبلا پست‌هایی را به اشتراک گذاشته است

Facebook یک شرکت سهامی عام است که عملکرد بسیار خوبی داشته است. فیسبوک تا کنون در سال جاری ۳۱٪ افزایش داشته است. برای مرجع، S&P 500 حدود 10٪ افزایش یافته است. این شرکت توانسته است این شتاب را حفظ کند زیرا اینستاگرام بسیار سریع رشد کرده است.

اکنون که فیس بوک از 2 میلیارد کاربر، سرمایه گذاران انتظار دارند اینستاگرام موتور بزرگ بعدی رشد این شرکت باشد. برای اینکه این اتفاق بیفتد، مهندسان اینستاگرام باید اطمینان حاصل کنند که این پلتفرم به طور فزاینده ویروسی می شود. این توضیح می‌دهد که چرا به‌روزرسانی الگوریتم بر محتوایی که کاربران به اشتراک می‌گذارند تأکید می‌کند.

وقتی یک کاربر محتوا را به اشتراک می‌گذارد، سایر کاربران اینستاگرام را تشویق می‌کند تا با پلتفرم ارتباط برقرار کنند. وقتی زمان صرف شده در اینستاگرام افزایش می‌یابد، اینستاگرام فرصتی برای کسب درآمد بیشتر از طریق نمایش تبلیغات به مخاطبان خود دارد.

وقتی پستی خارج از اینستاگرام، مانند فیس‌بوک یا از طریق پیام متنی به اشتراک گذاشته می‌شود، اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود. کاربر به تشویق کاربران جدید برای پیوستن به پلتفرم کمک می کند.

به طور خلاصه، اشتراک گذاری اینستاگرام مکانیسم بسیار مهمی برای اطمینان از رشد پلت فرم و موفقیت شرکت مادر اینستاگرام است. برای اینکه برندها بر روی این جنبه از به‌روزرسانی الگوریتم سرمایه‌گذاری کنند، مهم است که محتوایی ایجاد کنید که بینندگان واقعاً بخواهند با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

اشتراک‌گذاری‌های اینستاگرام معیاری بسیار قدرتمند برای تمرکز بر روی آن‌ها هستند، زیرا اغلب نیز وجود دارند. مربوط به پست تعامل، یکی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی است.

4. SEARCH BEHAVIOR

ویژگی جستجو و کاوش اینستاگرام به دو دلیل برای این شرکت مهم است. ابتدا به کاربران کمک می کند تا اکانت های جدیدی را که دوست دارند پیدا کنند و اینستاگرام را با ارائه محتوای خوب بیشتر به کاربران «چسبنده» می کند. دوم، اطلاعات مفیدی را در مورد آنچه کاربران به آن علاقه دارند در اختیار شرکت قرار می دهد. اینستاگرام می گوید که محتوای جستجو و کاوش عبارت است از “به طور خودکار بر اساس مواردی مانند افرادی که دنبال می کنید یا پست هایی که دوست دارید انتخاب می شود.”

طبق گفته یک شرکت اینستاگرام سخنگوی، الگوریتم جدید هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه چه محتوایی را به کاربران در فید خود نشان دهد، تاریخچه جستجوی گذشته را در نظر می گیرد.

اگر، برای مثال، کاربری که اخیراً «کفش» را در اینستاگرام جستجو کرده است، این پلتفرم ممکن است تصمیم بگیرد محتوای یک برند کفشی را که فرد دنبال می‌کند، زودتر در فید کاربر نشان دهد. به طور مشابه، اینستاگرام بر اساس محتوایی که کاربران قبلاً دوست دارند و نمایه‌هایی که قبلاً دنبال می‌کنند، تعیین می‌کند چه چیزی در برگه کاوش نمایش داده شود.

برای برندها، این به معنای ایجاد نوعی رفتار جستجوی دهان به دهان است. توسط فالوورهای موجود می تواند راه موثری برای بهبود دیده شدن محتوا باشد. همچنین به این معنی است که مارک‌هایی که به خوبی حساب خود را با حساب‌های محبوب‌تر مرتبط می‌کنند، احتمالاً در برگه کاوش ظاهر می‌شوند و افزایش دسترسی را آسان‌تر می‌کند.

5. زمان صرف شده برای مشاهده بخشی از محتوا

فیس بوک از زمانی که کاربران صرف تعامل با یک قطعه خاص از محتوا می کنند به عنوان عاملی که قرار دادن محتوا در آینده را در فید خبری تعیین می کند، استفاده می کند. این شرکت در یک پست وبلاگی گفت: : «از این تحقیق متوجه شدیم که در بسیاری از موارد، فقط به این دلیل که شخصی داستانی را در فید خبری خود دوست نداشته، نظری نداشته باشد یا به اشتراک بگذارد، به این معنی نیست که برای او بی معنی بوده است.» همچنین انتظار می‌رود همچنین الگوریتم اینستاگرام صرف مصرف بخشی از محتوا شود.

این مورد نیاز است. یکی دیگر از شاخص‌هایی است که نشان می‌دهد برندهایی که امیدوارند دسترسی ارگانیک را حفظ کنند، باید بر ایجاد محتوای بسیار جذابی تمرکز کنند که مردم بیشتر از حد متوسط ​​آن را صرف مصرف کنند. اینجاست که ویدیوی اینستاگرام می‌تواند یک پلتفرم موثر برای برندها باشد، با توجه به اینکه به طور طبیعی مصرف یک ویدیو بیشتر از یک تصویر طول می‌کشد.

نتیجه‌گیری

اینستاگرام بدون شک به ایجاد تغییرات در الگوریتم خود ادامه خواهند داد. به هر حال، این تغییرات برای آینده این شرکت حیاتی هستند، اگر امیدوار است همچنان به جذب کاربران جدید ادامه دهد. در حالی که تغییرات اجتناب ناپذیر است، بعید است که شرکت عوامل ذکر شده در اینجا را کنار بگذارد.

به‌موقع بودن و سطح دریافت محتوای تعامل احتمالاً همیشه عوامل مهم رتبه‌بندی خواهد بود. عوامل اضافی شامل روش‌هایی است که محتوا به صورت متنی با حساب‌های دیگر مرتبط است و مدت زمانی که کاربران تمایل دارند با محتوا تعامل داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.