راهنمای نهایی استفاده از ایموجی ها در بازاریابی رسانه های اجتماعی

اگر به طور منظم آنلاین هستید ، احتمالاً با ایموجی ها آشنا هستید. ایموجی ها نمادهای گرافیکی کوچکی هستند که متن را همراهی می کنند. آنها به اشکال مختلف مانند صورتک ، حرکات دست ، حیوانات و اشیا come وجود دارند.

Emojis اولین بار در اواخر دهه 1990 ظهور کرد. آنها در ابتدا برای تلفن های همراه ژاپنی ایجاد شدند تا در برنامه های پیام رسانی آنها استفاده شود. با گسترش تلفن های هوشمند ، آنها زندگی خود را به خود گرفتند.

با توجه به فراگیر شدن رسانه های اجتماعی این روزها ، ایموجی ها تقریباً توسط همه افراد فوراً شناخته می شوند. این همان چیزی است که به آنها به عنوان ابزارهای بازاریابی پتانسیل بالایی می دهد.

اگرچه استفاده از ایموجی ها عالی است ، اما بهتر است نحوه واکنش مخاطبان به استفاده شما از آنها را زیر نظر داشته باشید. از ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید که به شما در مورد نحوه عملکرد پست های شما بینش می دهد. بهترین ابزار تجزیه و تحلیل Instagram SocialFox است.

چرا از EMOJIS استفاده کنید؟

هنوز هم ممکن است استفاده از شکلک ها را با تردید ببینند. این کاریکاتورهای کوچک احمقانه چگونه می توانند در جذب مشتری تاثیری داشته باشند؟ واقعیت این است که ، ایموجی ها نفوذ بسیار بیشتری از آنچه انتظار دارید داشته باشید.

محبوبیت برتر

شکلک ها همه جا هستند. تقریباً همه پلتفرم های اجتماعی و پیام رسان ها از ایموجی ها پشتیبانی می کنند. این به این دلیل است که اکثریت مردم از آنها استفاده می کنند. در مطالعه 2015 توسط ایموگی ، مشخص شد که 92٪ از کاربران اینترنت از ایموجی ها استفاده کرده اند.

محبوبیت آنها تنها به دنیای دیجیتال محدود نمی شود. در هر سوپر مارکت ، کالای ایموجی را در جایی پیدا خواهید کرد. اسباب بازی های ایموجی و پلاستیکی در بین بچه ها در حال حاضر بسیار محبوب هستند. و البته فیلم ایموجی اواخر امسال به سینما می آید.

ارتباط تصویری

کلید هر emoji توانایی آن در انتقال اطلاعات است. هرکسی که آنها را می بیند باید بتواند آنچه را که قرار است نمایندگی کنند بگوید. یک ایموجی لبخند آشکارا نشان دهنده خوشبختی است ، در حالی که یک شست بالا نشانه تأیید است.

این دلیل اصلی است که بسیاری از افراد از ایموجی استفاده می کنند. ما در دورانی زندگی می کنیم که در آن سرعت بیش از هر چیز مورد پسند است. یک شکلک اخمو خیلی سریعتر پیام خود را دریافت می کند تا یک متن که توضیح دهد شما ناراحت یا ناامید هستید.

با مسئله ای که امروز بازاریابی مواجه است ارتباط دارد. صبر مخاطب نسبت به تبلیغات در پایین ترین سطح خود قرار دارد. بسیاری سعی می کنند از تبلیغات به طور کلی اجتناب کنند ، در حالی که دیگران می خواهند تبلیغات در اسرع وقت به پایان برسد. قوی> موفقیت های اثبات شده

شرکت های متعددی در حال آزمایش آب برای وارد کردن ایموجی در بازاریابی خود هستند. بسیاری از افراد موفق به انجام این کار شده اند.

یکی از جدیدترین نمونه ها از پیتزای دومینو . آنها در حساب توییتر خود تصمیم گرفتند روش جدیدی برای سفارش پیتزا معرفی کنند. کاربران در سیستم عامل اجتماعی با ثبت نام در یک سرویس و توییت کردن شکلک های پیتزا به حساب Domino’s می توانستند سفارش دهند.

بیش از 500 کاربر در اولین روز اجرای آن ، سیستم سفارش emoji را امتحان کردند. همچنین توجه زیادی از رسانه ها به این شرکت جلب شد.

ثابت شده است که استفاده از ایموجی ها منجر به میزان مشارکت بیشتر در سایت هایی مانند توییتر.

نحوه استفاده از EMOJIS

اینطور نیست توصیه می شود بدون برنامه ریزی دقیق ، از ایموجی استفاده کنید. در صورت استفاده از ایموجی ها در زمینه نامناسب ممکن است مشکلاتی بوجود آید.

موارد زیر را هنگام استفاده از آنها باید در نظر داشته باشید:

آن را مناسب نگه دارید

قبل از استفاده از شکلک ، باید کاملاً مطمئن باشید که معنی آن را می دانید. این امر برای ایموجی ها همیشه واضح نیست.

به عنوان مثال ، شکلک بادمجان یک معنی بارز در بین کاربران دارد. استفاده از آن بدون آگاهی از این امر ممکن است منجر به اشتباه فاحش و خجالت آور شود. در برخی موارد ، از ایموجی ها به هیچ وجه نباید استفاده کرد. قرار دادن یک ایموجی بالقوه طنز در یک پیام در مورد یک موضوع جدی گزینه ضعیفی خواهد بود.

انتقال احساسات

موثرترین بازاریابی تمایل به ایجاد احساسات شدید دارد. در بیننده ، خواه شادی باشد ، غم باشد یا نوستالژی. به هر حال ، استفاده از این احساسات در رسانه های اجتماعی ممکن است مشکل باشد.

رساندن لحن در متن بسیار مشهور است. تشخیص احساسات از نوشتن به همان آسانی که از یک نشانه بصری تشخیص داده نمی شود. اینجاست که ایموجی ها مفید هستند. آنها به بینندگان شما چیزی برای ارتباط دادن می دهند.

توجه داشته باشید که درصد زیادی از ایموجی ها به صورت چهره با عبارات مختلف هستند. در صورت مکمل بودن لحن پیام شما ، از آنها استفاده کنید.

مرتبط باشید

همانطور که قبلاً گفته شد ، اکثر افراد آنلاین از ایموجی استفاده می کنند. این امر خصوصاً در ارتباطات بین دوستان و خانواده معمول است. ایموجی ها در بیان نگرشی بازیگوشانه یا محبت آمیز خوب عمل می کنند.

برای مشاغلی که سعی در حفظ تصویر تجاری حرفه ای دارند ، شاید ایموجی ها بهترین انتخاب نباشند. با این حال ، برای کسانی که سعی می کنند به یک آکورد شخصی و گاه به گاه ضربه بزنند ، می توانند کار کنند.

نحوه استفاده مردم از ایموجی ها را مشاهده کنید. برخی از ایموجی ها به روش های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند ، مانند میم های جاری که در پلت فرم محبوب هستند. الگوبرداری از این نوع استفاده از emoji ممکن است به برند شما کمک کند تا زیرک و قابل قبول به نظر برسد.

تعامل با مشتری

این روزها انتظار می رود مارک ها مستقیماً با مشتریان در شبکه های اجتماعی به هر حال این سیستم عامل ها برای معاشرت ساخته شده اند.

اگر مناسب به نظر می رسد استفاده از شکلک در پاسخ به مشتری صدمه ای نخواهد دید. یک ایموجی لبخند یا چشمک زدن می تواند به آنها اطمینان دهد که آنها در واقع با شخصی در طرف مقابل صحبت می کنند و نه فقط با یک شخص بی چهره. استفاده از ایموجی “زبان در حال بیرون آمدن” به آنها می گوید که نظر شما به شوخی بوده است. برای تقویت این امر می توان از ایموجی استفاده کرد. برای مثال ، نگاهی به بازاریابی فیلم ددپول بیندازید. شخصیت ددپول با رفتار احمقانه و بی احترامی او مشخص می شود. یک بیلبورد برای فیلم از ایموجی ها به عنوان راهی برای برجسته سازی شوخ طبعی او استفاده می کرد.

بیلبورد بلافاصله به یک احساس ویروسی تبدیل شد در توییتر. کاربران به شوخی گفتند که عنوان فیلم در واقع “Skull Poop L” است که بازاریابی به آن ادامه داد.

اینجا

استفاده از ایموجی ها به یک کمپین به یاد ماندنی تبدیل شد و مورد استقبال قرار گرفت.

تلاش برای وضوح

یک مشکل اساسی که می تواند با ایموجی ها ایجاد شود ، عدم وضوح است. . گاهی اوقات ، تلاش برای برقراری ارتباط از طریق آنها می تواند پیام های رمزآلود و رمزگشایی سختی را در پی داشته باشد.

کمپین #ChevyGoesEmoji به طور قابل توجهی قطبی بود ، زیرا Chevy بینندگان را به رمزگشایی در بیانیه مطبوعاتی خود از ایموجی ها دعوت کرده بود.

برخی این ایده را بدیع و سرگرم کننده یافتند. با این حال ، بسیاری دیگر نگاه آنها را ناپسند ، گیج کننده و دردناک می دانند.

معماها می توانند سرگرم کننده باشند ، اما برخی حوصله آنها را ندارند. به عنوان یک قاعده کلی ، سعی کنید با استفاده از ایموجی خود شفاف و مختصر باشید. شما می خواهید مخاطبان شما آنچه را که می خواهید به آنها بگویید درک کنند.

ارتباط دقیق

بینندگان برای وقت خود ارزش قائل هستند. تبلیغاتی که برای مدت طولانی مورد توجه قرار می گیرند ، توجه خود را از دست می دهند. بخشی از زیبایی ایموجی ها توانایی آنها در برقراری ارتباط زیاد در یک فضای کوچک است.

به همین دلیل است که از آنها در توییتر بسیار استفاده می شود. محدودیت 140 کاراکتری ، میزان اطلاعاتی را که می توانید در یک توییت بسته بندی کنید محدود می کند. مارک هایی مانند قلعه سفید نشان می دهد که چگونه ایموجی ها می توانند همه چیز را ساده نگه دارند.

مخاطب خود را هدف بگیرید

بازاریابی معمولاً وقتی مخاطب هدف خاصی را در ذهن داشته باشد ، تأثیر بیشتری می گذارد. تعریف بازار شما به برآوردن علایق و نیازهای آنها کمک می کند ، که به نوبه خود میزان موفقیت را افزایش می دهد.

هر گروه جمعیتی تمایل دارد گوشه ای از اینترنت خود را اشغال کند. جوامع آنها عادات ارتباطی منحصر به فرد خود را توسعه می دهند. این شامل روش های استفاده از ایموجی ها است.

مورد: افراد هزاره ای تمایل بیشتری به استفاده از ایموجی ها نسبت به کاربران قدیمی اینترنت دارند.

مطالعه عاقلانه خواهد بود. و مخاطب مورد نظر خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا می توانید گرایشی را مشاهده کنید. این می تواند به شما در برقراری ارتباط با آنها کمک کند. مراقب باشید که آنها را به نحوی که ممکن است تحقیرآمیز یا غیر صادقانه تلقی شوند ، تقلید نکنید. برای قصه گویی استفاده می شود. یک سری از ایموجی ها می توانند با هم کار کنند تا یک روایت کامل را بیان کنند. بنابراین ، به نوعی ، هر ایموجی مانند یک صفحه پی در پی در یک کمیک استریپ عمل می کند.

مک دونالد در خود کمپین Good Times ، از emoji برای چنین هدفی استفاده کرد. آنها مجموعه ای از بیلبوردها با داستان های کوچک مبتنی بر ایموجی طراحی کردند که مردم را تشویق می کرد در رستوران های خود غذا بخورند. ثابت شد که این یک ضربه بزرگ برای این برند محسوب می شود و حتی به دلیل خلاقیت خود موفق به کسب جوایز شد.

خود را ایجاد کنید

برخی از شرکت ها – از جمله Taco Bell ، تیم هورتونز و IKEA – معرفی شده اند ایموجی های سفارشی خودشان. اکثر پلتفرم ها دارای ایموجی های غذایی مانند پیتزا و همبرگر بودند ، اما هیچ تاکو وجود نداشت.

بنابراین تاکو بل تصمیم گرفت تا از کنسرسیوم یونیکد درخواست یک ایموجی رسمی تاکو را درخواست کند. این درخواست فوراً تأیید و اجرا شد ، که یک پیروزی بزرگ در بازاریابی برای شرکت بود.

ابزار مفید عنصر مهمی است که هنگام در نظر گرفتن ایموجی های سفارشی باید در نظر داشته باشید. آیا این ایموجی ها چیزی است که مشتریان در واقع از آن استفاده خواهند کرد؟ آیا تقاضا برای آنها وجود دارد؟ آیا آنها شکاف هایی را پر می کنند که سایر ایموجی ها نتوانستند؟

آنها را در مسابقات

بازاریابی مسابقه ، هنگامی که به درستی انجام شود ، می تواند برای تقویت تعامل با برند معجزه کند. با توجه به قابلیت شکل پذیری ایموجی ها ، راه های زیادی وجود دارد که می توانید آنها را در مسابقه جا دهید.

برخی از شرکت ها دوست دارند از مخاطبان خود بخواهند که بر اساس یک دستور داده شده ، یا فقط از مقدار محدودی داستان با ایموجی بسازند. از آنها.

همچنین می توانید از بینندگان بخواهید ایموجی های خود را طراحی کنند. دیزنی و ادوبی اخیراً برای انجام چنین کاری با یکدیگر همکاری کردند. آنها مسابقه ای را برای دانش آموزان برای ایجاد ایموجی بر اساس شخصیت کلاسیک دیزنی راه اندازی کردند. به 5 برنده منتخب ، یک سری از امکانات انیمیشن دیزنی در لس آنجلس داده شد. زمان. آنها را برای زمانی که طبیعی به نظر می رسد ، یا زمانی که منطقی است ، ذخیره کنید.

مخاطبان شما معمولاً می توانند بفهمند که چه زمانی مجبور می شوید. این می تواند به سرعت شما را به یک مورد تمسخر در یک بستر اجتماعی تبدیل کند. شما نمی خواهید در لیست “بسیار جذاب ترین کمپین های بازاریابی” قرار بگیرید!

سعی کنید ایموجی ها را به عنوان یک ابزار و نه به عنوان محور اصلی کمپین خود مشاهده کنید. آنها ابزارهای ارتباطی هستند که به منظور افزایش محتوای شما و تقویت پیام شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *