راهنمای نهایی استفاده از Emojis در بازاریابی شبکه های اجتماعی

اگر به طور منظم آنلاین هستید ، احتمالاً با شکلک آشنا هستید. Emoji نمادهای کوچک گرافیکی هستند که متن را همراهی می کنند. آنها به اشکال مختلف مانند صورتک ، حرکات دست ، حیوانات و اشیا come وجود دارند.

Emojis اولین بار در اواخر دهه 1990 ظهور کرد. آنها در ابتدا برای تلفن های همراه ژاپنی ایجاد شده اند تا در برنامه های پیام رسان آنها مورد استفاده قرار گیرند. با گسترش تلفن های هوشمند ، آنها زندگی خود را به خود گرفتند.

با توجه به اینکه این روزها رسانه های اجتماعی چقدر فراگیر است ، ایموجی ها تقریباً توسط همه بلافاصله شناخته می شوند. این همان چیزی است که به عنوان ابزار بازاریابی به آنها پتانسیل بالایی می دهد.

اگرچه استفاده از شکلک ها بسیار مناسب است ، اما بهتر است نحوه واکنش مخاطبانتان در استفاده شما از آنها را کنترل کنید. از ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید که به شما اطلاعاتی در مورد عملکرد پست های شما می دهد. بهترین ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام SocialFox است.

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

چرا از EMOJIS استفاده کنید؟

هنوز هم ممکن است استفاده از شکلک ها را با بدبینی مشاهده کنند. این کارتون های کوچک احمقانه چگونه می توانند تاثیری در جذب مشتری داشته باشند؟ حقیقت این است که ، ایموجی ها نفوذ بسیار بیشتری از آنچه انتظار دارید داشته باشید.

محبوبیت برتر

شکلک ها همه جا هستند. تقریباً هر پلتفرم اجتماعی و پیام رسان دارای پشتیبانی داخلی از شکلک ها است. این به این دلیل است که اکثریت مردم از آنها استفاده می کنند. در مطالعه 2015 توسط Emogi ، مشخص شد که 92٪ از کاربران اینترنت از ایموجی استفاده کرده اند.

محبوبیت آنها محدود به دنیای دیجیتال نیست. در هر سوپرمارکت ، کالاهای emoji را جایی پیدا خواهید کرد. در حال حاضر اسباب بازی های emoji و پشمالو به خصوص در بین بچه ها محبوب هستند. و البته ، فیلم Emoji در اواخر سال جاری به سینماها می آید.

ارتباط بصری

کلید هر emoji توانایی آن در برقراری ارتباط با اطلاعات است. هرکسی آنها را می بیند باید بتواند آنچه را که قرار است نمایندگی کند ، بگوید. ایموجی خندان واضح است که نشانگر خوشبختی است ، در حالی که انگشت شست نشانه تأیید است.

این دلیل اصلی است که بسیاری از مردم از شکلک استفاده می کنند. ما در دوره ای زندگی می کنیم که بیش از هر چیز سرعت مورد پسند است. یک ایموجی اخمو خیلی سریعتر از یک متن که به شما توضیح می دهد غمگین یا ناامید هستید پیام خود را منتقل می کند.

با مسئله ای که امروز بازاریابی روبرو است ارتباط دارد. صبر مخاطب نسبت به تبلیغات در کمترین حد خود است. بسیاری از افراد سعی می کنند به طور کلی از تبلیغات خودداری کنند ، در حالی که دیگران تمایل دارند که هرچه سریعتر به پایان برسد.

Emoji به بازاریابان امکان می دهد تا نظر خود را به صورت ساده و مختصر بیان کنند.

موفقیت های اثبات شده

شرکت های زیادی در حال آزمایش آب برای ترکیب emojis در بازاریابی خود هستند. بسیاری از افراد موفق به انجام این کار شده اند.

یکی از ابتکاری ترین نمونه ها از پیتزا دومینو . آنها در حساب توییتر خود تصمیم گرفتند روش جدیدی برای سفارش پیتزا معرفی کنند. کاربران در سیستم عامل اجتماعی با ثبت نام در یک سرویس و توییت کردن شکلک های پیتزا به حساب Domino’s می توانستند سفارش دهند.

در روز اول اجرای آن ، بیش از 500 کاربر سیستم سفارش emoji را امتحان کردند. همچنین توجه گسترده رسانه ها را به این شرکت جلب کرد.

ثابت شده است که استفاده از شکلک ها تمایل به بازده نرخ تعامل بالاتر در سایتهایی مانند Twitter.

نحوه استفاده از EMOJIS

اینگونه نیست توصیه می شود بدون برنامه ریزی دقیق ، از شکلک استفاده کنید. اگر از شکلک ها در یک زمینه نامناسب استفاده شود ، مشکلات ممکن است بوجود بیایند.

در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید هنگام استفاده از آنها به خاطر بسپارید:

آن را مناسب نگه دارید

قبل از استفاده از شکلک ، باید کاملاً مطمئن باشید که معنی آن را می دانید. این امر برای ایموجی ها همیشه واضح نیست.

به عنوان مثال ، شکلک بادمجان در بین کاربران دارای بار معنایی است. استفاده از آن بدون آگاهی از این امر ممکن است منجر به خجالت آور شود.

مناسب بودن به شرایطی که از آنها استفاده می شود نیز گسترش می یابد. در برخی شرایط ، به هیچ وجه نباید از شکلک استفاده شود. قرار دادن یک ایموجی بالقوه طنزآمیز در یک پیام در مورد یک موضوع جدی انتخاب ضعیفی خواهد بود.

انتقال احساسات

موثرترین بازاریابی تمایل به ایجاد احساسات شدید دارد. در بیننده ، خواه شادی ، غم یا دلتنگی باشد. بهره گیری از این احساسات در شبکه های اجتماعی ممکن است دشواری داشته باشد.

انتقال متن به سختی دشوار است. به راحتی درک احساسات از روی نوشتن به راحتی از طریق نشانه های تصویری است. اینجاست که ایموجی ها به کار شما می آیند. آنها به مخاطبین شما چیزی بصری می دهند تا با آنها ارتباط برقرار کنند.

توجه داشته باشید که درصد زیادی از شکلک ها به صورت هایی با عبارات متنوع هستند. اگر از پیام های شما متناسب هستند ، می توانید از آنها استفاده کنید.

با هم ارتباط داشته باشید

همانطور که قبلاً گفته شد ، اکثر افراد آنلاین از شکلک استفاده می کنند. این امر خصوصاً در ارتباطات بین دوستان و خانواده معمول است. شکلک ها در بیان یک نگرش بازیگوشی یا محبت آمیز مهارت دارند.

برای مشاغلی که سعی در حفظ تصویر تجاری حرفه ای دارند ، شکلک ها ممکن است بهترین انتخاب نباشد. با این حال ، برای کسانی که می خواهند به آکورد شخصی و گاه به گاه برخورد کنند ، می توانند کار کنند.

نحوه تمایل افراد به استفاده از شکلک های خاص را مشاهده کنید. برخی از شکلک ها به روش های خاص مانند میم های در حال انجام که در سیستم عامل محبوب هستند ، مورد استفاده قرار می گیرند. الگوبرداری از این نوع استفاده از emoji ممکن است به برند شما کمک کند تا زیرک و قابل قبول به نظر برسد.

تعامل با مشتری

این روزها انتظار می رود مارک ها مستقیماً با مشتریان در شبکه های اجتماعی. به هر حال این سیستم عامل ها برای معاشرت ساخته شده اند.

اگر مناسب به نظر می رسد استفاده از شکلک در پاسخ به مشتری صدمه ای نخواهد دید. یک ایموجی خندان یا چشمک می تواند به آنها اطمینان دهد که آنها در واقع با شخصی در آن طرف صحبت می کنند و نه فقط با موجودی بی چهره.

وقتی شما با مخاطب خود شوخی می کنید ، ایموجی ها نیز خوب هستند. با استفاده از شکلک “زبان بیرون زده” به آنها گفته می شود که نظر شما به شوخی بوده است.

شخصیت را نشان دهید

آیا نام تجاری شما شخصیت برجسته ای دارد؟ برای تقویت این موضوع می توان از شکلک استفاده کرد. به عنوان مثال ، نگاهی به بازاریابی فیلم Deadpool بیندازید. شخصیت ددپول با رفتار مسخره و بی احترامی او تعریف می شود. در بیلبورد این فیلم از شکلک ها به عنوان راهی برای برجسته سازی شوخ طبعی وی استفاده شده است.

بیلبورد بلافاصله به یک احساس ویروسی تبدیل شد در توییتر. کاربران به شوخی گفتند که عنوان فیلم در واقع “Skull Poop L” بود ، که بازاریابی آن را ادامه داد.

اینجا استفاده از شکلک ها به یک کمپین به یاد ماندنی و با استقبال خوب تبدیل شده است.

تلاش برای شفافیت

یک مسئله مهم که می تواند با شکلک ها بوجود بیاید عدم شفافیت است . گاهی اوقات ، تلاش برای برقراری ارتباط از طریق آنها منجر به پیام های رمزگونه و رمزگشایی سخت می شود.

کمپین #ChevyGoesEmoji به طور قابل توجهی قطبی بود ، زیرا چوی بینندگان را به رمزگشایی بیانیه مطبوعاتی ساخته شده از شکلک ها دعوت کرده بود.

برخی این ایده را جدید و سرگرم کننده می دانند. با این حال ، بسیاری دیگر مشاهده آن را ناپسند ، گیج کننده و دردناک می دانند.

معماها می توانند سرگرم کننده باشند ، اما بعضی از آنها حوصله آنها را ندارند. به عنوان یک قاعده کلی ، سعی کنید با استفاده از شکلک هایتان صریح و شفاف باشید. شما می خواهید مخاطبان شما آنچه را که می خواهید به آنها بگویید درک کنند.

دقیقاً ارتباط برقرار کنید

بینندگان برای وقت خود ارزش قائل هستند. تبلیغاتی که مدت زیادی در آن جولان می دهد تمرکز خود را از دست می دهد. بخشی از زیبایی ایموجی ها توانایی برقراری ارتباط زیاد در فضای کوچک است.

به همین دلیل است که از آنها در توییتر بسیار استفاده می شود. محدودیت 140 نویسه محدود کردن اطلاعاتی است که می توانید در یک توییت قرار دهید. مارک هایی مانند قلعه سفید نشان می دهد که چگونه ایموجی ها می توانند همه چیز را ساده نگه دارند.

مخاطب خود را هدف قرار دهید

بازاریابی معمولاً تأثیر بیشتری می گذارد وقتی مخاطب خاص خود را در ذهن داشته باشد. تعریف بازار شما به تأمین منافع و نیازهای آنها کمک می کند ، که به نوبه خود میزان موفقیت را افزایش می دهد.

هر گروه جمعیتی تمایل دارد گوشه اینترنت خود را اشغال کند. جوامع آنها عادات ارتباطی منحصر به فرد خود را ایجاد می کنند. این شامل روشهایی است که آنها از شکلک استفاده می کنند.

مورد: هزاره ها تمایل دارند که از شکلک ها بیشتر و به روش های مختلفی نسبت به کاربران قدیمی اینترنت استفاده کنند.

عاقلانه است که مطالعه کنید و مخاطب مورد نظر خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا می توانید گرایشی را مشاهده کنید. این می تواند به شما کمک کند تا با آنها ارتباط برقرار کنید. مراقب باشید از آنها تقلید نکنید ، به گونه ای که تصور می شود موافقانه یا غیر صادقانه است.

TELL STORIES

شبیه هیروگلیف ، شکلک ها نیز می توانند باشند برای داستان سرایی استفاده می شود. یک خط از شکلک ها می توانند با هم کار کنند و یک روایت کامل را بیان کنند. بنابراین ، به نوعی ، هر شکلک مانند یک صفحه متوالی در یک کمیک استریپ عمل می کند.

مک دونالد ، در کمپین Good Times ، از emoji برای چنین هدفی استفاده کرد. آنها یک سری بیلبورد با داستان های کوچک مبتنی بر شکلک طراحی کردند که مردم را به خوردن غذا در رستوران های خود ترغیب می کرد. ثابت شد که این یک ضربه بزرگ برای این برند بود و حتی به دلیل خلاقیت خود جوایزی را کسب کرد.

خود را ایجاد کنید

برخی از شرکت ها – از جمله تاکو بل ، تیم هورتونز و IKEA – معرفی شده اند شکلک های سفارشی خودشان.

در مورد شکلک Taco Bell ، این چیزی بود که از تقاضای مشتری نشات می گرفت. اکثر سیستم عامل ها دارای ایموجی های غذایی مانند پیتزا و همبرگر بودند ، اما تاکو وجود نداشت.

بنابراین تاکو بل تصمیم گرفت تا برای یک ایموجی رسمی تاکو از کنسرسیوم یونیکد درخواست کند. این درخواست بلافاصله تصویب و اجرا شد ، که یک پیروزی بزرگ در بازاریابی شرکت بود.

سودمندی عنصر مهمی است که باید هنگام در نظر گرفتن شکلک های سفارشی به خاطر بسپارید. آیا این شکلک ها چیزی است که مشتریان واقعاً از آن استفاده می کنند؟ آیا تقاضای آنها وجود دارد؟ آیا آنها خلا gapهایی را که دیگر ایموجی ها نمی توانستند پر کنند؟

آنها را در مسابقات شرکت کنید

بازاریابی مسابقه ، اگر به درستی انجام شود ، می تواند شگفتی هایی برای افزایش تعامل با برند ایجاد کند. با توجه به خاصیت شکل پذیر شکلک ها ، روش های زیادی وجود دارد که می توانید آنها را در یک مسابقه جای دهید.

برخی از شرکت ها دوست دارند از مخاطبان خود بخواهند بر اساس یک دستورالعمل خاص یا فقط با استفاده از مقدار محدود ، داستان هایی با شکلک درست کنند. از آنها.

همچنین می توانید از بینندگان بخواهید که شکلک های خود را طراحی کنند. دیزنی و ادوبی اخیراً برای انجام چنین کاری با هم همکاری کردند. آنها مسابقه ای را برای دانشجویان راه اندازی کردند تا ایموجی بر اساس یک شخصیت کلاسیک دیزنی ایجاد کنند. به 5 برنده انتخاب شده ، از امکانات انیمیشن دیزنی در LA بازدید کردند.

آنها را بیش از حد استفاده نکنید

برای استفاده از همه شکلک ها تحت فشار قرار نگیرید زمان. آنها را برای مواقعی که طبیعی به نظر می رسد یا منطقی است ذخیره کنید.

معمولاً مخاطب می تواند تشخیص دهد که چه موقع آن را مجبور می کنید. این می تواند به سرعت شما را به یک موضوع تمسخر در یک بستر اجتماعی تبدیل کند. شما نمی خواهید در لیست “سخت ترین کمپین های بازاریابی” قرار بگیرید!

سعی کنید شکلک ها را به عنوان یک ابزار مشاهده کنید ، نه اینکه تمرکز اصلی کمپین خود باشید. اینها ابزارهای ارتباطی هستند که به منظور افزایش محتوای شما و تقویت پیام شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *