با ظهور وبسایتهای شخصی و پیوندهای قابل پیگیری، برنامههای بازاریابی وابسته به راه افتادند. اصل نسبتاً ساده است: یک محصول یا خدمات را برای مخاطبان وفادار تبلیغ کنید و در ازای آن بخشی از سود دریافت کنید.
برنامههای بازاریابی وابسته توسط تأثیرگذاران مشهور و میکرو اینفلوئنسرها به طور یکسان برای تولید پول معنادار از طریق تاییدیه ها.
در حالی که بازاریابی وابسته اصولا چیز جدیدی نیست، اما نسبتاً کاملاً جدید است. تازه وارد دنیای اینستاگرام از بسیاری جهات، جفت شدن یک مسابقه ساخته شده در بهشت است. فالوورهای اینستاگرام بیشتر از سایر کاربران رسانه های اجتماعی با محتوای برند درگیر می شوند. افراد مشهور اینستاگرام از کیم کارداشیان تا Beauty Boys میلیون ها دنبال کننده وفادار به دست آورده اند. به لطف استراتژیهای اینفلوئنسر که داستانهای متقاعدکننده را بیان میکنند.
این مقاله به بررسی اصول بازاریابی وابسته اینستاگرام میپردازد. خوانندگان یاد خواهند گرفت که چگونه یک برنامه بازاریابی وابسته ایجاد کنند که بدون نیاز به سرمایه گذاری مقدار قابل توجهی پول برای ایجاد یک برنامه موفق، پول نقد تولید کند.
مقدمه ای برای پیوندهای وابسته به اینستاگرام /h3>
یک بازاریاب وابسته از هر خریدی که ایجاد میشود، یک برش دریافت میکند. مبلغ پرداختی به ازای هر خرید بسته به برنامه بازاریابی وابسته متفاوت است. برنامههای وابسته بزرگ مانند آمازون معمولاً برای هر خرید ایجاد شده تقریباً 10 درصد پرداخت میکنند. .
شرکتهایی که برای تبلیغ محصولات یا خدمات به شرکتهای وابسته متکی هستند، به پیوندهای ردیابی منحصربهفرد تکیه میکنند تا تعیین کنند که آیا فروش واقعاً ایجاد شده است یا خیر. در برخی موارد، بازاریابان وابسته به داشبوردی دسترسی دارند که اطلاعات عملکرد و پرداخت را در زمان واقعی نمایش میدهد.
در بیشتر موارد، سازمانهایی که از استراتژی وابسته استفاده میکنند، تمایل دارند در فضای تجارت الکترونیک باشند. این به این دلیل است که برای مارک های تجارت الکترونیک ردیابی خریدها بر اساس یک پیوند ردیابی بسیار ساده است. انواع دیگر کسبوکار، مانند نرمافزار یا خدمات B2B، به دلیل چرخههای فروش طولانی و پیچیده، برای برنامههای وابسته مناسب نیستند.
برنامههای پیوند وابسته با سایر مشارکت های بازاریابی تأثیرگذار. در حالی که اینفلوئنسرها معمولاً برای ذکر یک محصول یا خدمات در یک پست رسانه اجتماعی پیشاپیش پرداخت میشوند، بازاریابهای وابسته تنها در صورتی پول دریافت میکنند که یک خرید واقعی انجام دهند.
برای کسانی که علاقهمند به کمک به برندها برای افزایش قرار گرفتن در معرض مخاطبان جدید هستند. ، بازاریابی وابسته ممکن است بهترین گزینه نباشد. درعوض، بازاریابی سنتی اینفلوئنسر بهتر با این هدف هماهنگ خواهد شد.
با این حال، خوانندگانی که علاقه کمتری به همکاری منظم با برندها یا آژانسها دارند، باید برنامه بازاریابی وابسته اینستاگرام را به عنوان یک برنامه کم مصرف در نظر بگیرند. جایگزین لمسی که میتواند نتایج چشمگیری داشته باشد.
One گزارش در TechCrunch نشان داد که برخی از بازاریابان وابسته به رسانههای اجتماعی میتوانند به ازای هر پست تا 20000 دلار درآمد داشته باشند. بهتر از همه، بازاریابان وابسته میتوانند محصولاتی را تبلیغ کنند که واقعاً از آنها لذت میبرند، زیرا برخی از برنامههای وابسته، مانند آمازون، محصولات متنوعی را در فروش ارائه میدهند.
برنامههای پیوند وابسته
تنوع گسترده ای از برنامه های پیوند وابسته برای انتخاب وجود دارد. هر برنامه دارای مزایا و معایب منحصربفردی است که باید قبل از همکاری با یکی در نظر گرفته شود.
از جمله متغیرهای زیادی که باید در نظر گرفته شود، هزینه ای است که برای هر مورد خریداری شده به دست می آورید و برنامه پرداخت زمانی که خریدها را با موفقیت انجام دهید. همچنین ارزش بررسی این را دارد که آیا شرکتهای وابسته به انحصار نیاز دارند یا نه، یا به شما اجازه میدهند با سایر برنامههای وابسته نیز کار کنید.
قبل از ورود به برنامههای پیوند وابسته، حتماً متن دقیق را بخوانید. .
AMAZON ASSOCIATES
Amazon توسط امروزه محبوب ترین برنامه پیوند وابسته در دسترس است. همانطور که قبلاً ذکر شد، بازاریابان وابسته به ازای هر خریدی که در نتیجه پیوند وابسته انجام می شود، تقریباً 10 درصد درآمد کسب می کنند.
شاید بهترین بخش برنامه وابسته آمازون، حجم بسیار زیاد محصولاتی باشد که می توان آنها را تبلیغ کرد. آمازون ادعا میکند که میلیونها محصول واجد شرایط را میتوان توسط یک بازاریاب وابسته تبلیغ کرد، به این معنی که برای یک فرد وابسته اینستاگرام ساده است که محصولات ایدهآلی را پیدا کند که برای مخاطب خاص جذاب باشد.
CLICKBANK
به منظور رقابت با برنامه های وابسته آمازون، ClickBank کمیسیون هایی تا 75 را ارائه می دهد. درصد، در مقایسه با آمازون 10 درصد. این پلتفرم به بازاریابان وابسته اجازه می دهد تا از بین هزاران محصول فروخته شده توسط انواع وب سایت های تجارت الکترونیک، یکی را انتخاب کنند.
شاید بهتر از همه، شرکت های وابسته ای که می توانند مخاطبان را به سمت خرید خدمات اشتراک سوق دهند، تخفیف دریافت می کنند. از هر پرداخت مکرر این بدان معناست که یک ثبتنام میتواند دهها پرداخت مکرر را به همراه داشته باشد، اگر مشتری در درازمدت از یک محصول یا خدمات استفاده کند.
UDEMY
Udemy با هزاران دوره آموزشی کم هزینه، در ماموریت تغییر دنیای آموزش است. دانشآموزان میتوانند همه چیز را از طراحی گرافیک گرفته تا مهندسی نرمافزار از طریق پلتفرم نوآورانه بیاموزند.
بهمنظور ایجاد سریع دانشجویان جدید، Udemy اخیراً یک برنامه وابسته راهاندازی کرده است. اگرچه به سختی می توان جزئیات مربوط به غرامت و شرایط را به دست آورد، برنامه وابسته Udemy به بازاریابان وابسته فرصتی منحصر به فرد برای ترویج خدماتی ارائه می دهد که می تواند زندگی مردم را به طور چشمگیری بهبود بخشد.
به جای بازاریابی محصولات بی اهمیت تجارت الکترونیک، شرکت وابسته Udemy به بازاریابان وابسته فرصتی منحصر به فرد ارائه می دهد. بازاریاب ها می توانند اطلاعاتی را به فالوورهای اینستاگرام معرفی کنند که به آنها کمک می کند شغل بهتری پیدا کنند یا زندگی سالم تری داشته باشند.
نمونه هایی از بازاریابی وابسته در اینستاگرام
بیشترین موارد بازاریاب های موفق وابسته در اینستاگرام به روشی طبیعی و قانع کننده به مخاطبان خود محصولات و خدمات جدید را معرفی می کنند. بیایید ببینیم چگونه آنها این کار را انجام می دهند.
در مثال اول (در زیر)، تیفانی وایت آرایشی را به اشتراک می گذارد. و محصولات لاک ناخن با مخاطبان بیش از 400000 دنبال کننده او. او به طور هوشمندانه ظاهر هر محصول را نشان می دهد تا دنبال کنندگان را در مورد محصولات وابسته هیجان زده کند.
>
” /www.instagram.com/splendor_universe/”>Splendor Universe یکی دیگر از حسابهای اینستاگرامی است که به طور موثر از بازاریابی وابسته استفاده میکند. این حساب با به اشتراک گذاری ویدیوها و تصاویری از محتوای جالب و رضایت بخش، نزدیک به 400000 دنبال کننده جمع کرده است.
در مثال زیر، این حساب ویدیویی از یک محصول اسکراب پا وابسته را به اشتراک می گذارد.
در آخر، بیایید نگاهی به مثالی از پاتریک استار، یکی از اعضای معروف “Beauty Boys” بیندازیم. استار مرتباً نکات زیبایی خود را با نزدیک به 4 میلیون دنبال کننده اینستاگرام در قالب ویدیوهای خنده دار و آموزنده اینستاگرام به اشتراک می گذارد. گاهی اوقات، او با فید اینستاگرام خود بهعنوان نوعی ولوگ رفتار میکند، که در آن بهروزرسانیهای شخصی تاثیرگذار را نیز به اشتراک میگذارد.
این استراتژی باعث شده است که Starr دنبالکنندهای اختصاصی داشته باشد که اغلب به دنبال مارکهای ذکر شده در پستها هستند. . این بدان معناست که Starrr بسته به قراردادهایی که با برندهای خاص منعقد کرده است، هم به عنوان یک تأثیرگذار و هم به عنوان یک وابسته کار می کند.
در مثال زیر، Starrr نکات آرایشی را به اشتراک می گذارد و یک کد تخفیف ویژه برای تشویق دنبال کنندگان به خرید ذکر می کند. (و برای ردیابی خریدها به منظور پرداخت مناسب).
h3>
در حالی که اینستاگرام برخی از اطلاعات اولیه تحلیلی را به صورت بومی ارائه میکند، تعدادی ابزار تجزیه و تحلیل شخص ثالث اینستاگرام مانند پلتفرم SocialFox ما وجود دارد، که می تواند به کاربران کمک کند تا بهتر درک کنند که چه چیزی با فالوورها طنین انداز می شود و چه کاری انجام نمی دهد.
به عنوان مثال، SocialFox می تواند به کاربران یک نقشه حرارتی برای تجسم بهترین زمان برای اشتراک گذاری محتوا به کاربران نشان دهد. به منظور دریافت حداکثر نوردهی و تعامل. همچنین میتواند تعداد فالوور یا رشد را در طول زمان تجسم کند، و درک اینکه کدام استراتژیهای اینستاگرام در جذب فالوورها و دنبالکنندگان بهتر عمل میکنند آسانتر میکند. جذب افراد جدید.
نتیجهگیری
بازاریابی وابسته به اینستاگرام، ابزاری است که اغلب نادیده گرفته میشود اما بسیار مؤثر برای کسب درآمد از فالوورهای اینستاگرام است. انواع اینستاگرامرها، از سلبریتی ها گرفته تا ریز اینفلوئنسرها، از نوعی شراکت بازاریابی وابسته استفاده می کنند تا با کار نسبتا کمی، پول قابل توجهی به دست آورند.
راز یک شراکت موفق، انتخاب برنامه ای است که ارائه می دهد. محصولات یا خدماتی که با پیروان طنین انداز می شوند. هنگامی که برنامه را انتخاب کردید، می خواهید محتوای قانع کننده ای ایجاد کنید که به طور نامحسوس مورد را تایید می کند، به طوری که برای دنبال کنندگان خود ناراضی به نظر نرسد.
به منظور افزایش احتمال خرید فالوورها محصول یا خدمات پیشنهادی، سرمایه گذاری در ابزارهایی را در نظر بگیرید که می توانند تعامل پست را افزایش دهند یا از طریق اتوماسیون اینستاگرام می توانند فالوورهای خود را افزایش دهند.