نحوه تنظیم بودجه تبلیغات اینستاگرام

اینستاگرام فقط برای ارسال ارگانیک محتوای رسانه های اجتماعی نیست. همچنین ابزاری است که توسط مشاغل برای افزایش تعامل، افزایش فالوور و افزایش درآمد استفاده می شود. اینستاگرام توسط حدود 800 میلیون نفر در سرتاسر جهان استفاده می شود، و در حال حاضر شبکه اجتماعی با بیشترین رشد است.

از آنجایی که اینستاگرام متعلق به فیس بوک است، تبلیغ کنندگان به ابزارهای پیشرفته فیس بوک دسترسی دارند. این‌ها امکان ساخت کمپین‌های تبلیغاتی اینستاگرام را فراهم می‌کنند که دقیقاً مخاطبان مناسب را برای محصول یا خدمات خود هدف قرار می‌دهند.

علاوه بر این، اینستاگرام به داشتن تعامل بهتر نسبت به سایر پلت‌فرم‌ها در زمینه تبلیغات معروف است. نظرسنجی از تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی نشان داد که تقریباً 60٪ فکر می‌کرد که اینستاگرام تعامل بهتری نسبت به سایر شبکه‌ها ارائه می‌دهد.

در اینجا آمده است که چگونه مدیران رسانه‌های اجتماعی می‌توانند یک کمپین اینستاگرام ایجاد کنند که با اهداف تجاری آنها همسو باشد.

1. محاسبه کنید که بودجه کلی شما چقدر باید باشد.

تنظیم بودجه تبلیغاتی جزء حیاتی هر کمپین موفقی است. بودجه تبلیغات شما و مدت زمانی که می خواهید محتوا را نمایش دهید بر نحوه انتخاب شبکه تبلیغاتی اینستاگرام برای نمایش محتوا تأثیر می گذارد (تصویر زیر را ببینید). انتخاب یک بودجه تبلیغاتی بسیار کم ممکن است به این معنی باشد که تبلیغ شما به همه اعضای یک مخاطب هدف دسترسی نخواهد داشت. با این حال، یکی که خیلی بزرگ است ممکن است منابع شما را تحت فشار قرار دهد.

هدف خود را در چه زمانی باید در نظر بگیرید. کمپین است، و چگونه بازده محاسبه خواهد شد. به عنوان مثال، اگر علاقه مند به استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش درآمد هستید، معیاری که باید در نظر بگیرید درآمد جدید است. حداقل، بودجه تبلیغاتی شما باید به شما امکان سود دهی را بدهد.

Instagram_Audiences

راهنمایی سریع برای تخمین بودجه اینستاگرام شماست. ایجاد بازگشت سرمایه با در نظر گرفتن کل قیف بازاریابی است. در اینجا برخی از محاسبات وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا بودجه شما مناسب است:

  • پرداخت به ازای کلیک (PPC) * تعداد کلیک‌ها = هزینه تبلیغات
  • تعداد کلیک * نرخ تبدیل وب سایت (CR) = تعداد مشتریان
  • تعداد مشتریان * میانگین ارزش مشتری (ACV) = درآمد
  • درآمد / هزینه تبلیغات = ROI

با استفاده از این محاسبات، می‌توانید تعیین کنید که بودجه تبلیغات اینستاگرام شما چقدر باید باشد تا به سود برسند.

 2. یک مخاطب هدف ایجاد کنید.

زمانی که می دانید سرمایه گذاری تبلیغاتی شما چقدر باید باشد، وقت آن است که یک مخاطب هدف تعیین کنید. ایجاد یک مخاطب هدف دقیق به شما کمک می کند کارایی قیف بازاریابی خود را بهبود ببخشید، که به نوبه خود به این معنی است که دلارهای تبلیغاتی شما کارآمدتر کار می کنند.

از آنجایی که فیس بوک و اینستاگرام اطلاعات زیادی در مورد کاربران خود جمع آوری می کنند، تبلیغ کنندگان این توانایی را دارند که کاربران اینستاگرام را به روش های مختلف هدف قرار دهند. همانطور که در بالا ذکر شد، اندازه و ویژگی مخاطبان سفارشی اینستاگرام شما بر میزان دسترسی به تبلیغات شما و میزان پولی که برای دستیابی به کل مخاطب باید خرج کنید، تأثیر خواهد داشت.

Instagram_targeting

به مثال بالا نگاهی بیندازید تا برخی از گزینه های هدف گذاری موجود در تبلیغ کنندگان اینستاگرام. بازاریابان می‌توانند از پارامترهای مربوط به مکان، سن و جنسیت، علاوه بر علایق خود، برای ایجاد تبلیغات بسیار هدفمند استفاده کنند.

پارامترهای هدف‌گیری اضافی شامل اتصالات (به این معنی است که یک آگهی می‌تواند به کاربرانی که متصل هستند نشان داده شود). با افرادی که قبلاً صفحه اینستاگرام شما را دوست دارند) و رفتارها. هدف گذاری مبتنی بر رفتار به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که تبلیغی را برای کاربران اینستاگرام که قبلاً اقدام خاصی انجام داده اند نمایش دهند. یک نوع تبلیغات مبتنی بر رفتار متداول، تبلیغات هدف‌گیری مجدد است که فقط برای کاربران اینستاگرامی که از صفحات خاصی در وب‌سایت شرکت شما بازدید کرده‌اند، نمایش داده می‌شود.

اجرای یک تبلیغ مبتنی بر رفتار می‌تواند راهی عالی برای بهبود نرخ تبدیل باشد. از قیف بازاریابی شما، در نتیجه توجیه سرمایه گذاری در تبلیغات اینستاگرام را آسان تر می کند.

3. نظارت بر عملکرد و تنظیم کمپین در صورت نیاز.

هنگامی که کمپین اینستاگرام شما فعال شد، استفاده از یک پلت فرم تجزیه و تحلیل اینستاگرام – مانند SocialFox – برای اینکه بفهمید تبلیغ شما چگونه است.

به هنگام نظارت بر عملکرد، یک رویکرد دو جانبه را در نظر بگیرید. ابتدا وارد حساب کاربری Facebook Ads Manager خود شوید. از آنجا می‌توانید معیارهای مربوط به دسترسی مخاطبان، هزینه‌های تبلیغاتی تا کنون، نرخ تعامل تبلیغات و نرخ کلیک روی تبلیغات را ببینید. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید تعیین کنید که آیا بودجه روزانه، قیمت پیشنهادی PPC و بودجه کل بهینه‌سازی شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که آگهی شما دارای بودجه کافی برای دستیابی به مخاطبان هدف شما است یا خیر. مجدداً، برای محاسبه اندازه مخاطبی که برای کسب بازدهی نیاز دارید، به محاسبات بخش یک مراجعه کنید.

دوم، یک ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل اینستاگرام مانند Owlmetrics می‌تواند به شما در ردیابی معیارهای مربوط به تعامل فالوور و رشد فالوور (در میان دیگران). این اطلاعات اضافی به شما کمک می کند تا بدانید که آیا کمپین تبلیغاتی اینستاگرام شما علاوه بر کمک به نتیجه کسب و کار شما، مزایای جانبی نیز دارد یا خیر. برای مثال، ممکن است افرادی که مستقیماً آگهی را مشاهده می‌کنند، با آن درگیر نباشند، اما از آنجایی که آگهی در حال ایجاد آگاهی از نام تجاری است، فالوورهای اینستاگرام در حال افزایش است.

بر اساس داده‌های هر دو پلتفرم تحلیلی، می‌توانید تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد نحوه عملکرد خود بگیرید. هزینه تبلیغات اینستاگرام باید یا نباید در طول زمان تغییر کند. اگر تبلیغ شما ROI فوری ایجاد نکند، اما معیارهای دیگر مانند فالوورها را افزایش دهد، چالش پیش خواهد آمد. در این مورد، باید تخمین بزنید که چگونه رشد فالوورها در بلندمدت بر کسب و کار شما تأثیر می‌گذارد.

نتیجه‌گیری

تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند یکی از این موارد باشد. یکی از موثرترین راه‌ها برای بهبود سریع آگاهی از برند، رشد فالوور و افزایش درآمد. برای شروع، باید درک درستی از نحوه تبدیل قیف بازاریابی خود به طور متوسط ​​داشته باشید. با این اطلاعات، می‌توانید محاسبه کنید که هزینه‌های خود برای رسیدن به بازگشت سرمایه مثبت چقدر باید باشد.

به خاطر داشته باشید که اگرچه مدیر تبلیغات فیس‌بوک معیارهای بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما این معیار نیز خوب است. ایده استفاده از یک پلت فرم تجزیه و تحلیل شخص ثالث همراه با مدیر تبلیغات برای درک اینکه چگونه حساب اینستاگرام شما تحت تأثیر تبلیغات شما و تغییرات در بودجه تبلیغات شما قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.