چگونه مسابقات اینستاگرام می تواند تعامل اینستاگرام شما را تا 157 درصد افزایش دهد؟
یک مطالعه منتشر شده توسط شرکت اتوماسیون بازاریابی Hubspot نشان داد که 34 درصد از طرفداران و دنبالکنندگانی که توسط برندها به دست آوردهاند، در نتیجه رقابتهای رسانههای اجتماعی وارد این کشور شدهاند. اگرچه ممکن است فکر کرده باشید که مسابقات رسانههای اجتماعی مربوط به گذشته است، اما هنوز هم توسط بازاریابهای باهوش رسانههای اجتماعی برای جذب فالوورهای جدید و جذب فالوورهای موجود استفاده میشود.
مسابقههای اینستاگرام آنقدر موثر هستند که برخی از برندها تعامل فالوور را نزدیک به 160 درصد افزایش داده است. استفاده از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام مانند SocialFox به شما کمک می کند تا اعداد و ارقام حاصل از این مسابقات را درک کنید. این مقاله را زنگ خطر بازاریابی رسانه های اجتماعی خود در نظر بگیرید. ما به روشهایی نگاه میکنیم که در آنها مسابقات اینستاگرام میتوانند درگیری را به طور چشمگیری افزایش دهند.
آنچه در این نوشته خواهید خواند:
<.>گیمیفیکیشن یک راه موثر برای ایجاد انگیزه در پیروان است
گیمیفیکیشن کار می کند. به همین دلیل است که پلتفرم هایی مانند فیس بوک و پوکمون گو توانستند در مدت کوتاهی محبوب شوند. در واقع، تشویق دیجیتال آنقدر قدرتمند است که یک مطالعه نشان داد که بیش از 60 درصدhref=”http://blog.ryan-jenkins.com/2013/03/04/12-startling-gamification-stats”> از رهبران کسبوکار در محل کار روزانه «وقفههای بازی» انجام میدهند.
اگر متقاعد نشدهاید، این واقعیت را در نظر بگیرید که یک برنامه بازیسازیشده ساده میتواند به دانشمندان کمک می کند تا معماهای پیچیده مرتبط با DNA و بیماری را حل کنند که برای بیش از یک دهه برخی از بهترین محققان جهان را آزار داده بود. .
مشوقهای کوچک برای برندهای بزرگ و پازلهای علمی چالش برانگیز کار میکنند. آنها همچنین برای افزایش تعامل در اینستاگرام کار خواهند کرد. ارائه انگیزهای که با علایق مخاطبان هدف شما همسو باشد، تنها چیزی است که برای جلب توجه معنیدار کاربران اینستاگرام لازم است.
کاربران رسانههای اجتماعی از مارکهایی که ارزش میافزایند قدردانی میکنند
مشتریان امروزه از برندها انتظارات بیشتری دارند آنها در سال های گذشته انجام دادند. امروزه اکثر کاربران شبکه های اجتماعی از برندها انتظار دارند که ارزش آنلاین خود را افزایش دهند. اگر برندها نتوانند ارزش اضافه کنند، تقریباً 50 درصد از مصرفکنندگان مایلند مارکها را در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی فراخوانی کنند.
ایجاد یک هدیه اینستاگرامی راهی عالی برای برآورده کردن انتظارات کاربران رسانههای اجتماعی است. با ارائه فرصتی برای برنده شدن یک محصول یا خدمات رایگان یا با تخفیف، برندها ارزش افزوده می کنند در حالی که در ازای آن کمی درخواست می کنند.
برخی از بهترین برندها از هدایایی برای افزایش دسترسی استفاده می کنند
مسابقه های اینستاگرام و هدایا فقط برای استارت آپ ها و برندهای کوچک؛ برخی از محبوبترین حسابها در اینستاگرام برای جذب فالوورهای فعلی و به دست آوردن فالوورهای جدید از آنها استفاده میکنند.
مسابقه اخیر KitchenAid را فقط به عنوان یک مثال در نظر بگیرید. به منظور جمع آوری پول و آگاهی در طول ماه آگاهی از سرطان سینه، KitchenAid از دنبال کنندگان خواست تا کیک های صورتی بپزند و تصویری از کیک کوچک را در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

برای هر سهم، KitchenAid به دنبالکنندگان قول داد که به بنیاد سوزان جی کومن کمک مالی خواهد کرد. در نتیجه، نزدیک به 5000 عکس از کیک های صورتی در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شد و KitchenAid 10000 دلار اهدا کرد.
مسابقه اخیری که توسط BodyBuilding.com برگزار شده است را به عنوان نمونه دیگری از یک مسابقه اینستاگرامی موفق در نظر بگیرید. این شرکت از فالوورهای اینستاگرام خواست تا به اینفلوئنسر تناسب اندام مورد علاقه خود رای دهند تا سخنگوی BodyBuilding.com شود.

شرکت انتخاب شده در مورد رای کاربران شبکه های اجتماعی، سپس از دنبال کنندگان خود خواستند به یک سخنگوی مرد و زن رای دهند. BodyBuilding.com اخیراً برندگان را در پستی اعلام کرد که تعامل بسیار خوبی داشت (به بالا مراجعه کنید).
کاربران اینستاگرام در مقایسه با سایر کاربران رسانه های اجتماعی از قبل مستعد تعامل با برندها هستند/
تحقیق واضح است: کاربران اینستاگرام بیشتر از کاربران در سایر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی با محتوای رسانههای اجتماعی برند درگیر میشوند. در واقع، تحقیق Forrester نشان داد که کاربران 10 برابر بیشتر با برندها در اینستاگرام ارتباط برقرار می کنند. در مقایسه با فیس بوک، و در مقایسه با توییتر 84 برابر بیشتر احتمال دارد با برندها درگیر شوند.
یک نظرسنجی اخیر از میکرو اینفلوئنسرها نتایج مشابهی را نشان داد. بیش از 60 درصد از تأثیرگذاران در نظرسنجی گفتند که اینستاگرام بهترین پلتفرم رسانه های اجتماعی با توجه به جذب کاربران.
از آنجایی که مسابقات رسانه های اجتماعی برای موفقیت نیاز به مشارکت کاربر دارند، اینستاگرام رسانه ایده آلی برای تبلیغ یک مسابقه رسانه های اجتماعی است. به همین دلیل است که رقابتها در پلتفرمهایی مانند توییتر و فیسبوک از بین رفتهاند، اگرچه در اینستاگرام همچنان محبوب هستند.
محتوای با مشارکت بالا از طریق الگوریتم مرتبسازی اینستاگرام تبلیغات ارگانیک دریافت میکند
مسابقههای اینستاگرام بهویژه مؤثر هستند زیرا در ارتباط با الگوریتم مرتبسازی اینستاگرام به خوبی کار میکنند.
اینستاگرام از الگوریتمی برای تعیین مکان قرار دادن محتوا در فید هر کاربر استفاده می کند. این الگوریتم عوامل مختلفی را در نظر میگیرد. ، از جمله مشارکت پست و بهموقع بودن محتوا، برای سفارش محتوا بر اساس احتمال اینکه کاربر با آن تعامل داشته باشد.
محتوای با بیشترین احتمال مشارکت در بالای صفحه قرار میگیرد. فید، در حالی که محتوایی که پلتفرم فکر میکند نادیده گرفته میشود در پایین فید قرار میگیرد (یا اصلا نمایش داده نمیشود). الگوریتم مشابهی برای شناسایی محتوای نمایش داده شده در برگه کاوش کار می کند.
از آنجایی که مسابقات اینستاگرام معمولاً تعامل زیادی را به خود جلب می کند، این احتمال وجود دارد که اینستاگرام به طور طبیعی این محتوا را با قرار دادن برجسته آن در فیدهای کاربران تقویت کند، یا با قرار دادن آن در برگه کاوش. در نتیجه، رقابتهای اینستاگرام که به خوبی اجرا میشوند، میتوانند به لطف تقویت ارگانیک، ویروسی شوند.
بازاریابان هوشمند اینستاگرام باید در نظر داشته باشند که مشارکت پست را بخشی از شرط لازم برای برنده شدن در یک مسابقه یا هدایا کنند. درخواست از شرکت کنندگان برای “لایک کردن” پست اعلامیه راه خوبی برای تشویق الگوریتم اینستاگرام برای تقویت بیشتر پست است.
نتیجه گیری
ممکن است مسابقات بازاریابی رسانه های اجتماعی انجام شود. برای هر شبکه رسانه اجتماعی مناسب نیست. همانطور که قبلاً گفته شد، کاربران باید مستعد تعامل با برندها به صورت آنلاین باشند تا یک مسابقه به خوبی کار کند.
خوشبختانه برای بازاریابان اینستاگرام، کاربران عموماً مایل به تعامل با برندها در پلتفرم هستند. در واقع، برخی از بزرگترین برندهای اینستاگرام اخیراً مسابقات و هدایای موفقی ترتیب داده اند. اگر آن را به درستی اجرا کنید، می توانید از یک مسابقه برای ایجاد تعامل دیوانه کننده فالوور در کوتاه مدت استفاده کنید.