چگونه یک بیوگرافی قاتل در اینستاگرام بنویسیم و تاثیر اول را بگذاریم

برداشت اول مهم است. اکثر مردم می توانند آن را تأیید کنند. هنگامی که نظر اولیه شخصی در مورد شما تثبیت شد، تغییر نظر او ممکن است دشوار باشد.

این به شبکه های اجتماعی نیز گسترش می یابد. برداشت اول بد ممکن است باعث شود بیننده از صفحه شما دور شود. در آن مرحله، متقاعد کردن آنها برای دادن یک فرصت دیگر ممکن است سخت باشد.

اینستاگرام برای معرفی یک فرصت آزادی عمل زیادی ارائه نمی دهد. فقط یک بخش کوچک بیوگرافی در بالای صفحه به شما داده می شود. این بدان معناست که باید بیو خود را بهینه کنید تا بهترین تأثیر ممکن را داشته باشید.

در اینجا چند نکته در مورد نوشتن بیو قاتل اینستاگرام وجود دارد که بینندگان را درگیر می کند.

NAME

قبل از انجام هر کار دیگری، باید مطمئن شوید که نام مناسبی دارید. این اولین و حیاتی‌ترین مرحله در ایجاد بیوگرافی شماست.

نام شما این است که چگونه سایر کاربران اینستاگرام می‌توانند شما را بیابند و شناسایی کنند. این تنها بخشی از نمایه شما است که در نتایج جستجو استفاده می شود.

شما باید از نامی استفاده کنید که مشتریان شما آن را تشخیص دهند. از املای متناوب، اختصارات یا کلمات غیر ضروری خودداری کنید. یکنواختی در همه حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما ترجیح داده می‌شود، زیرا از سردرگمی احتمالی جلوگیری می‌کند.

می‌خواهید بینندگان شما کاملاً مطمئن باشند که اینستاگرام رسمی برند را مشاهده می‌کنند.

همچنین، به یاد داشته باشید که بین نام شما و نام کاربری شما تفاوت وجود دارد. نام کاربری شما دسته کاربری در بالای نمایه شما است، در حالی که نام شما به صورت پررنگ در کنار بیو شما ظاهر می شود. شما می توانید هر زمان که بخواهید نام خود را ویرایش کنید. با این حال، دریافت یک نام کاربری جدید مستلزم راه‌اندازی یک حساب کاملاً جدید است.

تصویر نمایه

در نظر بگیرید که وقتی بینندگان شما به شما نگاه می‌کنند به کجا می‌کشند. صفحه آنها به احتمال زیاد به اولین عنصر بصری که ظاهر می شود نگاه می کنند. این معمولاً تصویر نمایه شماست.

محدودیت هایی را که باید با آنها کار کنید را در نظر داشته باشید. عکس پروفایل شما گرد است یعنی گوشه ها بریده می شوند. فوکوس تصویر شما باید نزدیک به مرکز مستقیم باشد. تصویر همچنین باید مقیاس خوبی داشته باشد، زیرا نماد شما در اندازه های مختلف دیده می شود. عکس‌هایی را انتخاب نکنید که خیلی شلوغ هستند یا وقتی کوچک می‌شوند غیرقابل کشف هستند.

اگر عکس شما دارای متن است، مطمئن شوید که فونت آن واضح و خوانا است.

بعضی از مارک‌ها از آنها استفاده می‌کنند. لوگو برای عکس پروفایل آنها این می تواند به خوبی کار کند، به خصوص اگر لوگوی شما متمایز و به یاد ماندنی باشد. سایر برندها دوست دارند تصاویری از شخصیت های مرتبط با برند را به نمایش بگذارند. این به انسانی کردن کسب و کار شما کمک می کند.

شما کی هستید و چه کار می کنید؟

اینستاگرام یک محدودیت 150 کاراکتری برای بایوس پروفایل دارد. فضای زیادی وجود ندارد، بنابراین باید در انتخاب کلمات خود مختصر و مقرون به صرفه باشید.

هنگامی که نام تجاری خود را توصیف می کنید، به این فکر کنید که چه کاری انجام می دهد و چه چیزی آن را منحصر به فرد می کند. چگونه می توانید این موضوع را به شیوه ای موثر و کارآمد بیان کنید؟

به GoPro نگاهی بیندازید همه چیزهایی را که باید در مورد برند و محصولات آن بدانید با کلمات بسیار کم بیان می کند.

Star نمونه عالی دیگری را ارائه می دهد صفحه اینستاگرام. توجه داشته باشید که این فقط یک “قهوه سرو می کنیم” نیست. توصیف آنها با فلسفه نام تجاری آنها عجین شده است. آن‌ها را بالا می‌برد و چیزی بیشتر از یک زنجیره قهوه معمولی می‌سازد.

خلاق باشید. آنچه را که کسب و کارتان را از دیگران متمایز می‌کند، بیان کنید.

پیوند به وب‌سایت

اینستاگرام به پیوندهای قابل کلیک در زیرنویس پست‌ها اجازه نمی‌دهد. در واقع، شما نمی‌توانید لینک‌های قابل کلیک را در هیچ کجا به جز در بیو خود وارد کنید.

این موضوع چالش‌های جالبی را برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند. شما باید با دقت انتخاب کنید که کدام پیوند را در این فضا قرار دهید.

پاسخ معمولی وب سایت اصلی شما است، یا صفحه اصلی یا صفحه فرود طراحی شده برای مخاطبان اینستاگرام شما.

> از سوی دیگر، ممکن است بخواهید به فروشگاه آنلاین خود لینک دهید. این مستقیم ترین راه برای تبدیل ترافیک به فروش است. می‌توانید از SocialFox، بهترین پلت‌فرم تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای دریافت پیوند سفارشی و ردیابی ترافیک وب‌سایت خود استفاده کنید.

هر گزینه ای که انتخاب می کنید، باید به خاطر داشته باشید که این پیوند در هر نقطه قابل ویرایش است. حتی اگر بخواهید می توانید بین تعداد انگشت شماری لینک بچرخانید. برخی از برندها اگر کمپین خاصی داشته باشند که می خواهند توجه را به آن جلب کنند، این کار را انجام می دهند.

KEYWORDS

بر خلاف سایر وب سایت ها، داشتن کلمات کلیدی در بدنه بیو اینستاگرام شما تاثیر کمی بر نتایج جستجو دارد. برخی افراد به همین دلیل استفاده از آنها را منع می کنند. آنها به عنوان یک تلاش بیهوده در نظر گرفته می‌شوند.

اما، این بدان معنا نیست که ارزش وارد کردن آنها را ندارند. کلمات کلیدی در خدمت مخاطبان هدف شما هستند. سعی کنید طوفان فکری داشته باشید که کدام یک را می خواهید با برند و محصولات آن مرتبط باشد. برخی از کلمات می توانند خلق و خوی یا شخصیتی را برانگیزند.

اما در تعداد کلماتی که استفاده می کنید، انتخابی و کم توجه باشید. هیچ فایده ای ندارد که بیوگرافی خود را با کلمات اضافی اضافه کنید.

با درجه ای کاربردی به آن نزدیک شوید. به عنوان مثال، اگر لباس می‌فروشید، احتمالاً می‌خواهید کلماتی مانند «سبک» و «مد» را به کار ببرید.

به‌علاوه، کلمات کلیدی را می‌توان به انتهای نام‌های کاربری اضافه کرد، مانند «Starbucks coffee» به جای «Starbucks». این تنها موردی است که یک کلمه کلیدی در یک عبارت جستجو نشان داده می شود. فقط در صورتی باید این کار را انجام دهید که کلمه کلیدی به محصول اولیه ای که می فروشید اشاره داشته باشد.

CALL TO ACTION

یک فراخوان برای اقدام (CTA) یک درخواست است. عبارت ضروری که در آن به بیننده خود می گویید یک عمل را انجام دهد. مثال‌های رایج این مورد عبارت‌اند از عباراتی مانند «از فروشگاه ما در این صفحه دیدن کنید» یا «برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید». قدرت مخفی آنها به روشی سرراست است که مشتری را به تصمیم گیری فوری ترغیب می کنند بدون اینکه خیلی واضح باشد. یک CTA که به خوبی نوشته شده است به گونه‌ای بیان می‌شود که بیننده را قبل از بازیگری تردید ایجاد نمی‌کند.

به‌عنوان مثال، سؤالی مانند “لطفاً برنامه ما را دانلود کنید؟” منفعل تر از “برنامه ما را از اینجا دانلود کنید” مطمئن است. دومی نسبت به تهاجمی «شما باید برنامه ما را دانلود کنید» کمتر آشکار است.

اگر می‌توانید CTA خود را در نظر بگیرید ، سپس به هر طریقی آن را دنبال کنید. یک مکان مناسب برای یک CTA درست قبل از پیوند وب سایت شما خواهد بود، مانند این:

همچنین می توانید از یک CTA برای ترغیب بینندگان به استفاده از هشتگ خود استفاده کنید.

اطلاعات تماس.

همیشه عاقلانه است که اطلاعات تماس خود را در مکانی قابل مشاهده در صفحه خود نمایش دهید. شما نمی‌خواهید این کار را برای کسی پیچیده کنید که شما را بگیرد.

اگر از نسخه موبایل اینستاگرام استفاده می‌کنید، افزودن اطلاعات تماس ساده است. می توانید آن را در یک دکمه در زیر بیو خود ادغام کنید. این یک ویژگی مفید است، زیرا مجبور نیستید از محدودیت کاراکتر خود استفاده کنید.

اما، این دکمه در نسخه وب اینستاگرام ظاهر نمی‌شود. بنابراین اگر فکر می کنید که بیشتر ترافیک صفحه شما از سوی کاربران رایانه می آید، همچنان ممکن است بخواهید شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را در بیو خود وارد کنید.

سایر جزئیات ضروری/

آیا کسب و کار شما مکان فیزیکی دارد؟ آیا بازه زمانی مشخصی وجود دارد که در آن باز است، یا زمانی که می‌توان با شما تماس گرفت؟

هر اطلاعاتی را که احساس می‌کنید برای مشتریانتان مرتبط است، مانند آدرس یا ساعات کاری فروشگاه خود، درج کنید. انواع مختلف کسب و کار نیازهای متفاوتی دارند، بنابراین مطابق با آن تنظیم کنید.

EMOJIS

زیبایی ایموجی ها این است که می توانند ایده ها و احساسات را در یک شخصیت واحد منتقل کنند. آن‌ها رنگ‌های درخشانی هستند که با نگرش ارتباط برقرار می‌کنند و جلوه‌ای بصری به صفحه اضافه می‌کنند.

یکی از راه‌های استفاده از شکلک‌ها انتخاب شکلک‌هایی است که به محصول شما مربوط می‌شوند. این به نشان دادن آنچه که کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد کمک می‌کند.

یکی دیگر از کاربردهای آنها جدا کردن بخش‌های بیوگرافی شماست. حتی می توانید یک ایمیل یا یک ایموجی تلفن در کنار اطلاعات تماس خود قرار دهید. این به آن‌ها عملکردی جدا از ارزش زیبایی‌شناختی‌شان می‌دهد.

بیش از همه، شکلک‌ها فقط سرگرم‌کننده هستند. از اینکه به بینندگان نشان دهید که می توانید بازیگوش، دوستانه و خوش قلب نیز باشید، نترسید.

HASHTAGS

همانند کلمات کلیدی، قرار دادن هشتگ در بیو شما بینندگان را به صفحه شما نمی آورد. اگر می خواهید از آنها در بیو خود استفاده کنید، باید هشتگ های مارک خود شما باشند. این برای هر دنبال‌کننده یا بازدیدکننده‌ای که می‌خواهد به کمپین‌های محتوای تولید شده توسط کاربر ارسال شود مفید خواهد بود.

کوکاکولا در حال حاضر هشتگ #ShareaCoke خود را در بیو خود تبلیغ می‌کند. بسیاری از موارد ارسالی به این هشتگ شامل تصاویری از افرادی است که در حال لذت بردن از یک کوکاکولا یا نشان دادن یک بطری با نام خود بر روی آن از کمپین بسیار موفق “اشتراک گذاری یک کوکا” است.

مدتی وقت بگذارید و ببینید چه چیزی دارید. رقابت در حال انجام است از برندهایی که قبلاً در بازی اینستاگرام تسلط دارند یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.