10 اشتباه اینفلوئنسر مارکتینگ که بازاریابان در اینستاگرام مرتکب می شوند

برندهای مختلف مانند North Face، Rolex و Mercedes-Benz اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان راهی برای ارتباط با مخاطبان ارزشمند اما به طور فزاینده ای خسته از تبلیغات. در حالی که بازاریابی اینفلوئنسر به نظر اکثر بازاریابان موثر است به هیچ وجه استراتژی بی‌خبر.

در تلاش برای ایجاد سریع نتایج قابل توجه، بسیاری از بازاریابان مرتکب اشتباهات رایج بازاریابی تأثیرگذار می‌شوند. این مقاله به 10 مورد از رایج ترین اشتباهات اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام می پردازد.

1. درک نادرست از مخاطبان هدف.

همه داستان های موفقیت آمیز بازاریابی پس از اینکه بازاریابان واقعاً مخاطبان هدف را درک می کنند اتفاق می افتد. Dove’s زیبایی واقعی این کمپین پس از آن شروع شد که برند متوجه شد که مخاطبان هدف احساس می‌کنند در برابر دیدگاهی دست نیافتنی از زنانگی مسئول هستند. به طور مشابه، کمپین Do the Dew  Mountain Dew ایجاد شد. پس از اینکه برند تشخیص داد که اسکیت بازان نوجوان در جستجوی محتوای بی احترامی و طنز هستند.

برای مصاحبه با مخاطبان هدف خود وقت بگذارید. از آن‌ها در مورد اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی که به آن‌ها روی می‌آورند و چرا جذب آن اینفلوئنسرها می‌شوند، بپرسید. از آنها بپرسید که چگونه برند شما را درک می کنند، و این تصور را با اینکه می خواهید مخاطبان هدف برند شما را درک کنند، مقایسه کنید.

با در دست داشتن پاسخ به این سؤالات، به طور قابل توجهی برای شما و شما راحت تر خواهد بود. تیمی برای ایجاد یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد.

2. ناکامی در اندازه گیری عملکرد با تجزیه و تحلیل.

اندازه گیری اثربخشی یک کمپین بازاریابی تأثیرگذار نسبت به سایر ابتکارات بازاریابی بصری کمتری است. معیارهایی مانند “آگاهی از برند”، در نهایت، کمتر از سرنخ یا درآمد ایجاد شده قابل لمس هستند.

با این حال، تعدادی ابزار خوب اینستاگرام وجود دارد — SocialFox بهترین ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام – که می تواند ارزیابی عملکرد یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را برای برندها آسان تر کند. داده‌های مربوط به دسترسی به پست، تعامل و رشد فالوور در میان جمعیت‌شناسی خاص می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا بفهمند آیا کمپین تأثیرگذار مؤثر است یا خیر.

3. انتخاب تأثیرگذار نادرست.

هر اینفلوئنسر به دلیل کمی متفاوت، مخاطبان هدف کمی متفاوت را جذب می کند. مهم است که اینفلوئنسر مناسب را انتخاب کنید. کسی که با مخاطبان هدف شما ارتباط دارد و اعتباری دارد که بر درک مخاطب هدف شما از برند شما تأثیر می گذارد.

باز هم، اینجاست که تجزیه و تحلیل اینستاگرام می تواند به شما کمک کند. کار با یک سری از اینفلوئنسرها را به صورت آزمایشی در نظر بگیرید. از ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای مقایسه نحوه تأثیرگذاری هر اینفلوئنسر بر معیارهای کلیدی استفاده کنید و تأثیرگذاری را انتخاب کنید که بتواند بهترین نتایج را به دست آورد.

4. نادیده گرفتن پتانسیل تبلیغات اینستاگرام.

تبلیغات اینستاگرام می تواند راهی عالی برای تقویت همکاری با یک اینفلوئنسر باشد. به تبلیغات به عنوان میانبری برای افزایش دسترسی فکر کنید. شما نمی خواهید به طور مداوم روی تبلیغات سرمایه گذاری کنید مگر اینکه بودجه قابل توجهی داشته باشید. با این حال، ایجاد تبلیغ اینستاگرام با همکاری یک تأثیرگذار یک راه عالی برای بهبود سریع دسترسی و تعامل است.

5. ایجاد مختصر نام تجاری مبهم یا نامناسب.

این که آیا شما در حال کار با یک آژانس برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی هستید یا برای تقویت رابطه با یک اینفلوئنسر اینستاگرام، نوشتن یک بریف واضح برای برند کلید تبدیل شدن به یک بازاریاب موفق است. بهترین بریف شامل توضیح مفصلی از مخاطبین هدف است. اطلاعات جمعیتی و روانشناختی به ویژه برای اینفلوئنسرها که به ایده های کمپین فکر می کنند مفید خواهد بود. همچنین ایده خوبی است که اهداف خود را برای مشارکت، از جمله اهداف متریک و ضرب الاجل مشخص کنید.

6. با این فکر که بازاریابی تأثیرگذار فقط برای برندهای B2C است.

در حالی که تعدادی از برندهای تجاری بین مصرف کننده وجود دارند که بازاریابی تأثیرگذار را پذیرفته اند، فریب نخورید که اینفلوئنسر مارکتینگ است. فقط برای مارک‌های B2C. Hubspot تنها یکی از تعدادی سازمان B2B است که از قدرت بازاریابی تأثیرگذار استقبال کرده است.

در مثال بالا، اینفلوئنسر اینستاگرام گری واینرچوک با Hubspot همکاری کرد تا محتوای طراحی شده برای کمک به مشتریان بالقوه و استفاده از فیس بوک به روش های خلاقانه جدید ایجاد کند.

7. سوق دادن کاربران به یک وب سایت با بهینه سازی ضعیف.

اکثر افراد از دستگاه همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده کنید. اگر استراتژی اینفلوئنسر اینستاگرام شما شامل هدایت کاربران به وب‌سایت خودتان است، مطمئن شوید که وب‌سایت بهینه‌سازی شده برای موبایل است. آخرین کاری که بازاریابان باید انجام دهند این است که برای فالوورهایی که به اندازه کافی علاقه مند هستند تا از محدوده شاد اینستاگرام خارج شوند تا درباره برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند، یک تجربه منفی ایجاد کنند.

اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود کاربران اینستاگرام که بازدید می کنند، بهینه سازی شده برای موبایل است. و لذت بخش برای استفاده بازاریابان می‌توانند سطح بهینه‌سازی تلفن همراه را با یک ابزار تشخیصی رایگان Google ارزیابی کنند.

<.> 8. ایجاد یک کمپین بازاریابی مشتق.

هر روز تقریباً ۹۵ میلیون عکس و ویدیوی جدید در اینستاگرام منتشر می شوند. برای اینکه یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موثر باشد، محتوای به اشتراک گذاشته شده باید با منحصربه‌فرد بودن از بین افراد متمایز شود.

یکی از دلایل موفقیت اینفلوئنسرهای اینستاگرام این است که می‌توانند محتوای منحصربه‌فردی ایجاد کنند که داستانی جذاب را روایت کند. مطمئن شوید که برای اینفلوئنسرها فضای کافی برای ایجاد محتوای منحصر به فرد فراهم می کنید. این بدان معنی است که بازاریابان باید از انتخاب تأثیرگذارانی که قادر به ایجاد محتوای منحصر به فرد نیستند اجتناب کنند. بازاریابان همچنین باید تلاش کنند تا یک خلاصه برند منعطف که از خلاقیت پشتیبانی می کند، به افراد تأثیرگذار ارائه دهند.

9. انتظار نتایج فوری.

به ندرت پیش می آید که بازاریابی تأثیرگذار فوراً نتایج قابل توجه و قابل توجهی ایجاد کند. اینفلوئنسر مارکتینگ را به عنوان یک استراتژی بلند مدت در نظر بگیرید که برای افزایش آهسته آگاهی برند و/یا تمایل به برند طراحی شده است.

10. اظهار نادرست پیشنهاد ارزش برند.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که یک بازاریاب می تواند مرتکب شود این است که ارزش پیشنهادی برند را به درستی بیان کند. ناتوانی در گنجاندن آنچه که برند ارائه می دهد، زمانی که مخاطبان هدف این ناهماهنگی را تشخیص دهند، ناامیدی ایجاد می کند و حتی می تواند مخاطبان را به آغوش رقبا سوق دهد.

مطمئن باشید که شما و اینفلوئنسر اینستاگرامتان به وضوح متوجه می شوید که چه چیزی چیست. سازمان شما ارائه می دهد، و تفاوت این پیشنهاد با رقبا.

نتیجه گیری

بازاریابی تأثیرگذار در حال تبدیل شدن به یکی از مؤثرترین راه ها برای ارتباط برندها است. با مشتریان بالقوه اینستاگرام با داشتن بیش از  700 میلیون کاربر یکی از بهترین پلتفرم هاست. برای اینکه اینفلوئنسرها با مخاطبان هدف درگیر شوند.

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار موفق، بازاریابان باید مخاطبان هدف را به اندازه کافی درک کنند تا یک خلاصه واضح از برند ایجاد کنند. آنها باید به دنبال اینفلوئنسرهایی بگردند که قادر به بیان داستان های واضح و منحصر به فرد هستند، و باید عملکرد را با استفاده از یک پلت فرم تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای اندازه گیری ROI اندازه گیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.