10 اشتباه بزرگ اینستاگرام که هر کسب و کاری باید از آن اجتناب کند

اینستاگرام به بیش از 700 میلیون می بالد کاربران فعال ماهانه، آن را به یکی از بزرگترین شبکه های رسانه اجتماعی در جهان تبدیل می کند. همچنین میانگین نرخ رشد سالانه 15 درصدی را در طول سال داشته است، به این معنی که تا سال 2020 بیش از 1 میلیارد نفر حداقل یک بار در ماه به اینستاگرام وارد می شوند.

برای بازاریابان، اینستاگرام به دلیل حجم زیاد جذاب است. تعداد افرادی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند، اما همچنین به این دلیل که محتوای اینستاگرام معمولاً دارای نرخ تعامل بالاتر از محتوای موجود در آن است. دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی.

برای اینکه صاحبان کسب‌وکار بتوانند بیشترین بهره را از این شبکه اجتماعی امیدوارکننده ببرند، مهم است که از چند اشتباه رایج که بازیابی از آن‌ها سخت است اجتناب کنند. این مقاله 10 مورد از رایج ترین اشتباهات بازاریابی اینستاگرام را که رهبران کسب و کار باید از آن اجتناب کنند، مرور می کند.

1. نادیده گرفتن استوری های اینستاگرام.

استوری های اینستاگرام که در سال 2016 راه اندازی شد، به سرعت به یکی از محبوب ترین جنبه های کل پلتفرم اینستاگرام تبدیل می شود. بیش از 200 میلیون نفر ماهانه از استوری های اینستاگرام استفاده می کنند که 40 میلیون است. افراد بیشتر از کل پایگاه کاربر Snapchat.

برندهایی مانند Stories درایورهای اینستاگرام خود را دنبال می کنند تا Reebok را دنبال کنند. در مثال بالا، کاربرانی که انگشت خود را به سمت بالا بکشند، به فروشگاهی بهینه شده برای موبایل برده می‌شوند، جایی که می‌توانند اقلامی را خریداری کنند که توسط ورزشکاران CrossFit مورد علاقه خود پوشیده شده است.

2. فراموش کردن نگاه کردن به داده ها.

بازاریابان رسانه های اجتماعی اگر از تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای اطلاع از تصمیمات بازاریابی خود استفاده کنند، موفق تر خواهند بود. نادیده گرفتن داده ها معادل نادیده گرفتن بینش های ارزشمندی است که می تواند تصمیمات مختلف بازاریابی اینستاگرام را بهبود بخشد.

SocialFox، بهترین ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام در بازار در حال حاضر این قابلیت را دارد که با توجه به فعالیت فالوور، زمان بهینه برای ارسال محتوا را به کاربران نشان دهد. این می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا بفهمند کدام محتوا بیشترین تعامل را داشته است، و این امر باعث می‌شود که بدانند چه چیزی را در آینده به اشتراک بگذارید.

3. انتخاب استفاده از اینستاگرام به دلایل نادرست.

اینستاگرام می تواند یک پلت فرم رسانه اجتماعی قدرتمند برای برندها باشد. برخی از شرکت‌ها، مانند آناستازیا بورلی هیلز و برندی ملویل، از اینستاگرام برای شکست دادن برندهای بزرگ‌تر با دسترسی مستقیم به مشتریان بالقوه استفاده کرده‌اند. مقاله‌ای در دیجی‌دی اخیراً نمایه آناستازیا بورلی هیلز، یک شرکت آرایشی متعلق به مادر و دختر را نشان می‌دهد.

نویسنده هیلاری میلنز خاطرنشان می کند که «آناستازیا … آگاهی از برند همتایان خود مانند Mac و Benefit را ندارد. با این حال، آنچه که دارد، بیشترین دنبال‌کننده‌ترین اکانت زیبایی اینستاگرام در این پلتفرم است، با 7.5 میلیون دنبال کننده. میانگین صنعت زیبایی 1.4 میلیون دنبال کننده است.”

در حالی که اینستاگرام می تواند یک پلتفرم برندسازی باشد، تنها در صورتی کار خواهد کرد که مخاطبان هدف برند شما در واقع از آن استفاده می کند. به راحتی می توان در استوری های موفقیت اینستاگرام مانند آنچه در بالا ذکر شد، غرق شد. قبل از متعهد شدن به استراتژی بازاریابی اینستاگرام حتماً تحقیقات خود را انجام دهید. مطمئن شوید که مخاطبان هدف شما قبل از ورود به پلتفرم هستند.

4. نادیده گرفتن رقبای موفق.

هوش رقابتی می تواند برای بازاریابان اینستاگرام طلایی باشد زیرا می تواند منحنی یادگیری شما را سرعت بخشد. تجزیه و تحلیل دقیق رقابت برای دیدن اینکه کدام محتوا طنین انداز می شود و کدام نه، به شما کمک می کند تا به سرعت دنبال کننده ای درگیر در اینستاگرام بسازید.

تجزیه و تحلیل رقابتی همچنین به برجسته کردن زمینه های فرصت کمک می کند. به یاد داشته باشید که کاربران شبکه های اجتماعی به برندهایی با دیدگاه منحصر به فرد علاقه مند هستند. تعیین کنید که رقبا چگونه خود را در اینستاگرام قرار می دهند و موقعیت جایگزینی را پیدا کنید که مطابق با صدای برند شما باشد.

5. کپی کردن استراتژی یک برند دیگر.

در حالی که تجزیه و تحلیل رقابتی برای درک زمینه های فرصت مهم است، تقلید صدای برند دیگر ایده خوبی نیست. برندهایی که در این دام قرار می‌گیرند همیشه در موقعیتی هستند که می‌توانند به‌جای اینکه آماده رهبری یک تبدیل یا یک صنعت باشند، در موقعیتی قرار می‌گیرند.

اجازه دهید مثال های بالا به عنوان یک داستان هشداردهنده برای بازاریابان اینستاگرامی که به کپی برداری از صدا یا استراتژی محتوای یک برند دیگر فکر می کنند، باشد. در اول ژوئن، BMW تصویر یکی از خودروهای لوکس خود را که مشرف به اقیانوس است، منتشر کرد. این پست تقریباً 35000 لایک دریافت کرد.

یک ماه بعد از آن روز، در 1 ژوئیه، اینفینیتی تصویر تقریباً یکسانی را منتشر کرد که یکی از اتومبیل های لوکس خود را مشرف به اقیانوس نشان می داد. پست Infiniti 9 برابر کمتر از پست BMW لایک دریافت کرد.

6. تمرکز صرفاً بر روی پست‌های ارگانیک اینستاگرام.

از آنجایی که اینستاگرام متعلق به فیس‌بوک است، اینستاگرام مجموعه‌ای غنی از %20%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87%20%D8%B4%D8%AF%D9%87%20%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1.%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AD%D8%A7%D9%84%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C%20%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%20%DB%8C%DA%A9%20%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87%20%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%AA%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%8C%20%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%A7%20%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%20%DA%A9%D9%85%D8%AA%D8%B1%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%20%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%8C%20%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%20%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA%D9%85%D9%86%D8%AF%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4%20%D9%81%D8%A7%D9%84%D9%88%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84%20%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D8%AF%D8%AA%20%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%20%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87%20%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF.

%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C.%20%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF%20%DB%8C%DA%A9%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%20%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF%20%DA%A9%D9%86%D8%AF%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%8B%20%D8%A8%D8%B1%20%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C%20%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9%20%D9%85%D8%AA%DA%A9%DB%8C%20%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF%20%D9%88%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B9%DB%8C%D9%86%20%D8%AD%D8%A7%D9%84%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4%20%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C%20%D8%A8%D9%87%20%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%DA%A9%D9%86%D8%AF%20%DA%A9%D9%87%20%D9%82%D8%A8%D9%84%D8%A7%D9%8B%20%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF%20%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9%20%D8%AE%D9%88%D8%A8%DB%8C%20%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.

7.%20%D9%81%D9%82%D8%B7%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B2%20INSTAGRAM%20%D8%B1%D9%88%DB%8C%20%D8%AF%D8%B3%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D9%BE.

%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85%20%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA%20%DB%8C%DA%A9%20%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D8%AD%D9%84%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%8C%20%D9%85%D9%85%DA%A9%D9%86%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%20%D8%B1%D9%88%DB%8C%20%D8%AF%D8%B3%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D9%BE%20%D9%88%D8%B3%D9%88%D8%B3%D9%87%20%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2%20%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF.%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%8C%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%20%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87%20%D8%AF%D8%B3%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D9%BE%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D9%BE%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%85%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF%20%D9%88%20%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%B4%D8%AE%D8%B5%20%D8%AB%D8%A7%D9%84%D8%AB%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%20%D8%B1%D9%88%DB%8C%20%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87%20%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86%20%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF.

%D8%A7%D9%85%D8%A7%20%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%87%D8%B1%20%D8%AF%D9%88%20%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF.%20%D9%88%20%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C%20%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%20%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%D8%A8%D9%87%20%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%DA%A9%20%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A2%D9%86%DA%86%D9%87%20%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84%20%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86%20%D9%88%20%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84%20%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%82%D9%88%D9%87%20%D9%85%DB%8C%20%D8%A8%DB%8C%D9%86%D9%86%D8%AF%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AF%D9%87%D8%AF.%20%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C%20%D8%A7%D9%88%D9%82%D8%A7%D8%AA%C2%A0دستگاه می‌تواند بر نحوه تعامل دنبال‌کنندگان با پست‌ها، استوری‌ها یا تبلیغات اینستاگرام تأثیر بگذارد.

8. ارسال بازدیدکنندگان به یک وب‌سایت غیر پاسخگو با تلفن همراه.

سال گذشته، اینستاگرام ششمین برنامه پرکاربرد گوشی های هوشمند در ایالات متحده. اینستاگرام به عنوان اولین شبکه اجتماعی موبایل طراحی شد و بعداً قابلیت دسکتاپ را اضافه کرد. این بدان معناست که اکثر کاربران اینستاگرام از این پلتفرم در یک برنامه یا وب تلفن همراه استفاده می‌کنند.

بازاریابان رسانه‌های اجتماعی که می‌خواهند بازدیدکنندگان را به یک وب‌سایت هدایت کنند، باید مطمئن شوند که وب‌سایت برای موبایل بهینه شده است. در غیر این صورت درصد قابل توجهی از کاربران فوراً ترک خواهند کرد.

9 . تعهد بیش از حد به یک کانال بازاریابی.

این درست است که اینستاگرام در صورت استفاده صحیح می‌تواند یک کانال بازاریابی قدرتمند باشد. اما تعهد به تنها یک کانال بازاریابی، صرف نظر از اینکه کانال چقدر موثر است، یک تصمیم تجاری هوشمندانه نیست.

بازاریابان باید محصول قوی مناسب کانال را پیدا کنید. در برخی موارد، اینستاگرام ممکن است به خوبی با محصول فروخته شده و مدل کسب و کار مرتبط با محصول مطابقت داشته باشد. اما بعید است که اینستاگرام تنها کانالی باشد که به تناسب قوی محصول با بازار منجر می شود. ایجاد یک آمیخته بازاریابی متنوع برای سلامت بلندمدت هر کسب و کاری مهم است.

10. غفلت از اشتراک‌گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر.

طبق داده‌های ذکر شده توسط AdWeek، 93 درصد خریداران هنگام تصمیم گیری برای خرید به محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) اعتماد دارند. UGC اغلب توسط کاربران اینستاگرام تولید می شود، با توجه به اینکه این پلتفرم اساساً بر اساس تصاویر و ویدیو است.

برندهایی مانند BMW، Budweiser و GoPro به طور منظم محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک می‌گذارد زیرا کاربران را تشویق می‌کند تا به ایجاد UGC ادامه دهند و به این دلیل که نوعی اثبات اجتماعی را برای مشتریان احتمالی فراهم می‌کند.

نتیجه گیری

اینستاگرام این قدرت را دارد که یک کانال بازاریابی بسیار پربار برای بسیاری از مشاغل باشد. این پلتفرم دارای صدها میلیون کاربر درگیر است، گزینه‌های انعطاف‌پذیر زیادی برای ایجاد محتوا دارد و به بازارها امکان دسترسی به داده‌های غنی را می‌دهد. اما برای اینکه مدیران رسانه‌های اجتماعی حداکثر استفاده را از اینستاگرام ببرند، مهم است که ابتدا از انجام 10 اشتباه ذکر شده در این مقاله اجتناب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.