10 نکته برای اجرای یک مسابقه اینستاگرامی موثر

رسانه‌های اجتماعی حول ارتباطات می‌چرخند و موفق‌ترین برندها یاد گرفته‌اند که از این قدرت استفاده کنند.

با نگاهی به غول‌های فعلی رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مردم، مشاغل و برندها به طرق مختلف با پیروان خود ارتباط برقرار می کنند. مسابقات رسانه‌های اجتماعی برخی از مؤثرترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط هستند.

از بهترین ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام، SocialFox استفاده کنید. ، برای پیگیری معیارهای خود در حین اجرای این مسابقات. با بینش مناسب، می‌توانید تعامل خود را به حداکثر برسانید.

به‌ویژه در اینستاگرام، برندهای بیشتری از این استراتژی برای ارتباط با فالوورهای خود و گسترش آن‌ها استفاده می‌کنند. در اینجا 10 مرحله آسان وجود دارد که می توانید برای اجرای مسابقه اینستاگرامی خود بدون دردسر و کارآمد دنبال کنید.

1. مسابقه را بسازید.

اول، مسابقه شما نیاز به ماهیت و قابلیت فروش دارد. هر چیزی در رسانه‌های اجتماعی باید با نام یا تصویری همراه باشد که آن را از جمعیت متمایز کند.

در اینستاگرام، تصاویر روش اصلی ارتباط هستند، بنابراین ایجاد یک تصویر و عنوان هوشمندانه برای همراهی با اعلام مسابقه راهی مطمئن برای جلب توجه مثبت است. علاوه بر ارائه یک عنوان و تصویر جذاب، تصمیم گیری در مورد یک موضوع نیز می تواند مفید باشد.

ترکیب موفقیت آمیز این سه عنصر شروع امیدوارکننده ای را برای مسابقه اینستاگرام شما تضمین می کند. به عنوان مثال، ما تونی هاوک را دیده‌ایم که اسکیت‌بردها را در مکان‌های تصادفی مخفی کرده و تصاویری از مکان‌های دیدنی ارسال می‌کند تا دنبال‌کنندگانش را در مکان اسکیت‌برد و یک جایزه احتمالی مشخص کند.

استفاده از تصاویر بصری در ایجاد یک مسابقه حیاتی است. . در مسابقه #SonyX سونی، آنها از کاربران دعوت کردند تا تصاویری از خود را با هدفون سونی ارسال کنند تا شانس برنده شدن جوایز روزانه را داشته باشند. برندهایی که از تصاویر برای تبلیغ مسابقات اینستاگرامی خود استفاده می کنند، نتایج موفق تری کسب می کنند.

2>

بعد از تعیین مرزهای مسابقه خود، زمان آن است که اهداف آن را مشخص کنید. هدف نهایی مسابقه اینستاگرام چیست؟ آیا برای جذب فالوور است؟ آیا برای معرفی محصول جدید است؟ آیا این برای بزرگداشت لحظه خاصی در تاریخ برند است؟

به هر دلیلی، برگزاری مسابقه اینستاگرامی باید هدفی فراگیر داشته باشد، در غیر این صورت مردم تمایلی به شرکت در آن نخواهند داشت. مطمئناً، تبلیغات هوشمندانه و جلوه‌های بصری جالب، عده‌ای را به خود جذب می‌کند، اما مسابقه‌ای که دلیل واقعی وجود نداشته باشد، تأثیر زیادی بر شرکت‌کنندگان نخواهد داشت.

به همین دلیل، مسابقات باید با احتیاط برگزار شوند. اگر برندها هر چند هفته یکبار مسابقه برگزار کنند، قدرت آنها به شدت تضعیف خواهد شد. آنها برای فالوورهای شما معمولی هستند که نمی توانند به آنها اهمیت دهند.

3. قوانین را مشخص کنید.

برای اطمینان از یک مسابقه منظم و موفق، قوانین ساده باید زودتر و آشکارا وضع شوند. قبل از اجازه دادن به هر کسی برای شرکت در مسابقه، برندها باید به وضوح قوانین مسابقه را بیان کنند تا رقابت برای همه متعادل و لذت بخش باشد.

قوانین خاص از مسابقه ای به مسابقه دیگر متفاوت است، اما به طور کلی، ورود باید به یک نفر برای هر کاربر محدود شود، موانع سنی یا مجوزهای والدین باید مورد نیاز باشد و فضای مسابقه منصفانه باید حفظ شود. با این شرایط تعریف شده، مسابقه شما باید بدون مشکل اجرا شود.

4. مخاطب را تعریف کنید.

یکی دیگر از موارد مهم توجه مخاطب است. بسته به برند، کسب‌وکارها می‌توانند هر چیزی از یک مخاطب کاملاً تعریف‌شده تا دسته‌ای از کاربرانی را داشته باشند که در همه گروه‌های سنی، نژادها، اعتقادات و طبقات اقتصادی قرار دارند. در هر صورت، رقابت‌ها به یک مخاطب متمرکز نیاز دارند، حتی اگر دنبال‌کنندگان یک برند در حال حاضر نسبتاً خاص باشند.

دلیل تمرکز دقیق این است که ممکن است همیشه نتوان علایق کل دنبال‌کنندگان یک برند را جلب کرد. . با یک مخاطب کاملاً مشخص، یک مسابقه مؤثرتر خواهد بود.

5. مدت زمان را محدود کنید.

در کنار برگزاری کم مسابقات، مهم است که طول آنها را محدود کنید تا احساس فوریت ایجاد شود. مسابقاتی که بیش از حد طولانی طول می کشند تمایل خود را از دست می دهند زیرا مردم به سادگی آنها را پس از مدت زمان مشخصی فراموش می کنند. آنچه موثرتر است برگزاری مسابقات برای مدت زمان کوتاه تر، با به روز رسانی ها و اعلان های مکرر در مورد پیشرفت و تغییرات است تا توجه فالوورهای شما را حفظ کند.

هر چه مسابقه بیشتر شبیه یک روایت باشد، با پیشرفت و یک پرداخت نهایی، بهتر است. همچنین، محدود کردن طول مسابقات مانع از خارج شدن اوضاع از کنترل می شود. مطمئناً، تعداد شرکت کنندگان بیشتر به طور کلی چیز خوبی است، اما پس از گذشت یک نقطه خاص، ممکن است برای دارندگان مسابقه طاقت فرسا شود.

6. ورود آسان.

برای اینکه مسابقه جذابیت مثبت زیادی داشته باشد، ورود باید تا حد امکان ساده باشد. ورود آسان به مسابقه نه تنها باعث ایجاد بحث بیشتر در مورد مسابقه می شود. همچنین ناامیدی‌ها را به حداقل می‌رساند و اطمینان حاصل می‌کند که این بحث‌ها مثبت هستند.

هنگامی که فرآیند ورود آسان اجرا شد، تکمیل آن با به‌روزرسانی‌های مداوم در مورد مسابقه مهم است. اساساً، هرچه این فرآیند برای مخاطبان ساده‌تر باشد، احتمال اینکه مسابقه شرکت‌کنندگان موفقی داشته باشد بیشتر است.

7. با ابزارهای اینستاگرام تبلیغ کنید.

رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات دست به دست هم می دهند زیرا برندهای مختلف ویژگی هایی را برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی بسیار موفق آزمایش کرده اند. اینستاگرام به طور خاص دارای چندین ویژگی و گزینه برای تبلیغ محصولات، ایده‌ها و مسابقات است.

برندها در اینستاگرام باید از بسیاری از ویژگی‌های این پلتفرم استفاده آزادانه داشته باشند تا رقابت‌های خود را به حداکثر برسانند. این ویژگی ها شامل ارسال تصاویر و ویدیوها، ارسال پیام مستقیم به کاربران و ارسال داستان های سفارشی شده است. استفاده از این ابزارهای تبلیغاتی به طور منظم می تواند مشارکت و بحث در مورد مسابقه را حفظ کند، که در نهایت موفقیت بیشتری را برای سرمایه گذاری ایجاد می کند.

8. در جاهای دیگر تبلیغ کنید.

علاوه بر استفاده از ابزارهای تبلیغاتی گسترده اینستاگرام، بسیاری از برندها در سایر پلتفرم های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اسنپ چت حضور دارند. اگرچه ممکن است مسابقه در اینستاگرام در حال برگزاری باشد، اما نیازی نیست که تبلیغات به همان شیوه محدود شود.

برندها باید مسابقات خود را از همه پلتفرم‌های ممکن تبلیغ کنند. این نه تنها کشش را برای مسابقه اینستاگرام افزایش می دهد. همچنین ترافیک را در تمام پلتفرم های اجتماعی افزایش می دهد. مزایای تبلیغ در جاهای دیگر افزایش دیده شدن و بازارپذیری و گسترش نفوذ در بیش از یک حوزه اجتماعی است.

9. جوایز مهمی را پیشنهاد دهید.

همانطور که در بالا ذکر شد، مسابقات اگر شبیه به یک روایت باشند لذت بخش تر هستند. مخاطبان خواهان نوعی پیشرفت در طول مدت مسابقه هستند و این به معنای پایان دادن قابل توجهی برای همه آن است. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، تبلیغ واضح جایزه نهایی مسابقه است، بنابراین مردم دقیقاً بدانند که چه چیزی می‌توانند انتظار داشته باشند.

علاوه بر این، انتقال جایزه نهایی (و هیجان‌انگیز کردن آن) تضمین می‌کند. که مردم در وهله اول علاقه مند به شرکت در مسابقه خواهند بود. برندهایی که مسابقات اینستاگرامی ایجاد می کنند باید اهمیت جوایز را برای مخاطبان تشخیص دهند. مردم نیاز به دلیل بهتری برای شرکت در یک مسابقه دارند تا اینکه صرفاً حق لاف زدن یا یک تکه کاغذ داشته باشند.

10. برنده را به نمایش بگذارید.

اگرچه ممکن است مردم از یک جایزه قابل توجه راضی باشند، اما یک نکته مهم دیگر وجود دارد: توجه برنده. افرادی که در یک مسابقه شرکت می کنند نوعی بازده نهایی را می خواهند – آنها می خواهند بدانند که یک جایزه وجود دارد و کسی آن را برده است. برندها می‌توانند با اعلام برنده در یک پست یا اعلامیه تبریک، این نتیجه‌گیری را نسبتاً آسان به روایت ارائه کنند.

به عنوان مثال، مسابقه #CaptureEuphoria بن و جری را در نظر بگیرید، جایی که برند برای ارسال به دنبال‌کنندگانش تماس گرفت. تصاویر شادی که بستنی آنها را به ارمغان می آورد. برندگان در کانون توجه قرار گرفتند و حساب‌هایشان مستقیماً شناسایی شد و تصاویرشان در تبلیغات رسمی بن و جری مورد استفاده قرار گرفت. کمی قدردانی می تواند در تقویت یک مسابقه از قبل محبوب کمک زیادی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.