اینستاگرام دیگر یک سکوی رسانه اجتماعی برای علاقه مندان به عکاسی نیست. امروزه بیش از 700 میلیون افراد هر ماه از آن استفاده می کنند ، و این قدرت را دارد که مارک های ناشناس را به اولین وقت خود برساند.

برای اینکه بازاریابان شبکه های اجتماعی در اینستاگرام موفق باشند ، درک اسرار ایجاد محتوای ویروسی مهم است. گاهی اوقات ویروسی اتفاق می افتد ، و یک عنصر شانس وجود دارد. گرچه در بسیاری از موارد ویروسی توسط مدیران شبکه های اجتماعی طراحی می شود که اسرار استفاده از این سیستم عامل را می فهمند. بهترین ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام SocialFox است ، که به شما کمک می کند پست هایی را که امکان ویروسی شدن دارند را شناسایی کنید.

این این مقاله 10 راز را در اختیار شما قرار می دهد که بازاریابان اینستاگرام می توانند برای ایجاد محتوای ویروسی استفاده کنند.

1. مخاطب خود را بشناسید.

برای طراحی یک کمپین بازاریابی که به طور موثر چشم اندازهای شما را درگیر می کند ، شما باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید. هنگام تلاش برای ایجاد محتوای ویروسی اینستاگرام ، باید بدانید که چه چیزی مخاطب هدف شما را تیک می زند.

ایجاد یک شخصیت بازاریابی که به شما کمک می کند منافع مخاطبان خود را سریع خلاصه کنید. معمولاً خلاصه شخصیت بازاریابی شامل اطلاعات روانشناختی و جمعیت شناختی است. برای بازاریابان اینستاگرام به طور خاص ، اگر پرسونا شامل نوع محتوایی که مخاطب هدف شما دوست دارد مصرف کند و سایر حساب های اینستاگرام که مخاطب هدف شما به طور معمول دنبال می کند ، نیز مفید خواهد بود.

با در دست داشتن این اطلاعات ، شما و تیم شما آمادگی بیشتری برای رسیدگی به سایر نکات ذکر شده در زیر خواهد داشت.

2. از رقابت س Sال کنید.

استراتژی اینستاگرام رقبا را تجزیه و تحلیل کنید تا یاد بگیرید هنگام ایجاد محتوای ویروسی چه کار می کند یا نمی کند. در حالی که تهیه صدای نام تجاری خود در Instagram مهم است ( بعداً بیشتر در این مورد) ، می تواند مفید باشد که آیا محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط یک رقیب تاکنون ویروسی شده است.

اگر محتوایی را یافتید که به خوبی کار کرده است ، قالب محتوا ، زمان ارسال و اینستاگرام را یادداشت کنید شرح. همچنین باید سعی کنید مارک مورد نظر با یک تأثیرگذار یا آژانس اینستاگرام همکاری کند یا خیر. شاید بتوانید با یک نهاد مشابه برای ایجاد محتوای ویروسی خود کار کنید.

همچنین ، اگر متوجه شوید که رقبا موفقیت محدودی در اینستاگرام داشته اند ، این یکی از دو مورد را نشان می دهد. هر یک از رقبا به راحتی مخاطبان هدف را مورد استفاده قرار نمی دهند ، به این معنی که اگر محتوای عالی ایجاد کنید ، اینستاگرام ممکن است یک مزیت اولین حرکت را برای گروه شما فراهم کند. یا ممکن است به این معنی باشد که مخاطبان شما از اینستاگرام استفاده نمی کنند ، در این صورت احتمالاً بهتر است یک کانال بازاریابی دیگر را هدف قرار دهید.

3. صدایی منحصر به فرد و خلاقانه پیدا کنید.

محتوای ویروسی محتوای بی نظیری است. به برخی از مثالهای زیر نگاهی بیندازید ، و به سرعت متوجه خواهید شد که محتوای دارای ضریب ویروسی بالا به نوعی بی نظیر است. محتوا تقریباً از نظر بصری خیره کننده ، بحث برانگیز ، از نظر احساسی جذاب یا خبرساز است. محتوایی که دارای دیدگاه واضحی باشد به احتمال زیاد ویروسی می شود تا محتوایی که امری عادی است.

در مثال در بالا ، تصویر نشنال جئوگرافیک از یک هاسکی در قطب شمال تقریباً 30٪ بیشتر از میانگین پست آنها (بیش از 1 میلیون) پسندیده است. ترکیبی از یک تصویر خیره کننده و کپی عالی باعث ویروسی شدن این پست شد.

The New Yorker کارتون ها به طور مداوم از هر نوع محتوای دیگری که به اشتراک می گذارند تعامل بیشتری دارند. این منطقی است ، زیرا این نوع مطالب مختص مجله است و معمولاً برداشتی دمدمی از فرهنگ عامه پسند یا رویدادهای جاری ارائه می دهد.

4. برای یادگیری اولویت های زیر از تجزیه و تحلیل استفاده کنید.

به همان اندازه که درک چشم انداز از طریق شخصیت های بازاریابی مهم است ، درک پیروان خود بر اساس آنچه داده ها به شما می گویند ، مهم است. سرمایه گذاری در یک بستر تجزیه و تحلیل اینستاگرام مانند SocialFox به شما کمک می کند تا به سرعت درک کنید که چه نوع محتوایی به خوبی با مخاطبان خود عمل می کند.

اینستاگرام تجزیه و تحلیل می تواند به شما و تیم شما کمک کند تا مشخص کنید چه نوع محتوایی مخاطبان هدف شما را جذب می کند. همچنین می توان از تجزیه و تحلیل برای بهینه سازی برنامه پست و هشتگ های شما استفاده کرد.

5. به دنبال علاقه مندان درگیر شوید.

پل گراهام ، بنیانگذار جوجه کشی استارتاپ مشهور جهان Y Combinator ، برایان چسکی ، بنیانگذار Airbnb ، گفت:” چیزی بسازد که 100 نفر آن را دوست دارند نه یک میلیون نفر مانند آن. ” همین توصیه در مورد بازاریاب های اینستاگرام نیز صادق است. داشتن یک مخاطب اینستاگرامی کوچک اما بسیار سرگرم کننده بهتر از این است که مخاطبان زیادی از دنبال کنندگان داشته باشند که به محتوای شما اهمیت زیادی نمی دهند.

ویروسی هنگامی اتفاق می افتد که افرادی که برای شما مهم هستند صحبت های شما را به اشتراک بگذارند. برای دستیابی به آن ، ابتدا باید افرادی را پیدا کنید که به برند شما اهمیت می دهند. اگر آنها هنوز وجود ندارند ، شما باید از طریق موقعیت یابی و آموزش به مردم توجه خود را در مورد مارک خود وادار کنید.

6. توسعه تمرکز بر محتوای عکس.

در برخی از کارشناسان این احساس وجود دارد که ویدیو آینده مصرف محتوای آنلاین. در حالی که درست است که ویدیوی در اخیر محبوبیت یافته است سالها ، AdWeek گزارش داد که محتوای عکس اینستاگرام 36٪ بیشتر تولید می کند تعامل بیشتر از ویدئو.

برای مارک های علاقه مند به ایجاد یک قطعه از محتوای بسیار ویروسی ، احتمال اینکه تمرکز شما بر روی محتوای عکس باشد بهتر از ویدیو بر اساس داده ها است.

7 با ارتقاID پرداخت ، فرصتهای شادابی را افزایش دهید.

مارک ها مبلغ فزاینده ای را صرف هزینه تبلیغات اینستاگرام . دلیلش این است که مارک ها می دانند کاربران اینستاگرام بیشتر از سایر سیستم عامل ها با محتوای حمایت شده در اینستاگرام درگیر می شوند.

منبع

بازاریابانی که علاقه مند به ایجاد محتوای ویروسی هستند باید برای افزایش دسترسی به سرمایه گذاری در تبلیغات پرداخت شده فکر کنند. مارک های مختلف در حال حاضر این کار را انجام می دهند تا احتمال ویروسی شدن محتوای آنها افزایش یابد.

8. شریک با تأثیر صنعت.

Linqia پیدا شد اینکه 94٪ بازاریابانی که از تأثیرگذار بازاریابی استفاده می کنند که کار می کند بازاریابانی که علاقه مند به ایجاد محتوای ویروسی هستند ، برای افزایش شانس ایجاد محتوای ویروسی ، باید با یک صنعت تأثیرگذار همکاری کنند.

لازم به ذکر است که تأثیرگذارها لزوما افراد مشهور یا ستاره های رسانه های اجتماعی نیستند. . تأثیرگذارها صرفاً افرادی هستند که از نظر جمعیتی خاص احترام جمع می کنند. به عنوان مثال ، جیمی چین به عنوان یک تأثیرگذار در جامعه کوهنوردی در نظر گرفته می شود و به همین دلیل ، North Face با Chin همکاری کرده است تا مانند مثال زیر محتوای مورد حمایت خود را ایجاد کند.

9. محتوای کراوات در یک رویداد خبری.

اگر مطالب به نحوی به یک رویداد خبری مرتبط باشد ، ایجاد محتوای ویروسی آسان تر خواهد بود. این می تواند یک راه اندازی محصول (یک رویداد خبری ایجاد شده توسط نام تجاری شما) یا چیزی مربوط به رویدادهای فعلی باشد.

در مثال زیر ، نایک کفش ورزشی جدیدی را از طریق اینستاگرام اعلام کرد. به لطف ترکیبی از طرفداران اختصاصی ، محتوای خوب و متناسب با اخبار و اعلامیه های شایسته ، این پست ویروسی شد.

10 صبور باشید.

ایجاد محتوای ویروسی می تواند چالش برانگیز باشد و بعید است در اولین تلاش خود موفق به ایجاد یک پست ویروسی در اینستاگرام شوید. این به آزمون و خطا نیاز دارد. هر بار در مورد تنظیمات مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد ، تا اینکه یک روز یک پست اینستاگرام ایجاد کنید که مانند آتش سوزی گسترده می شود.

نتیجه گیری

اینستاگرام این است پنجمین پلت فرم محبوب رسانه های اجتماعی در جهان است. به دلیل محبوبیت این پلت فرم ، مارک ها و افراد مشهور ایجاد محتوای ویروسی در اینستاگرام آسان تر از سایر شبکه های اجتماعی است.

برای ایجاد محتوای ویروسی اینستاگرام ، مهم است که مخاطبان خود را بشناسید و برای تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری کنید تا تنظیمات آنها را بسنجید. ایجاد محتوایی مبتنی بر عکس ، خبرساز و منحصر به فرد ، احتمال ایجاد توانایی ویروسی شدن در اینستاگرام را بیشتر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *